تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۰

ساماندهی مداحان و شاعران آیینی شهرستان فردیس آغاز شد

ساماندهی مداحان و شاعران آیینی شهرستان فردیس آغاز شد
حجت الاسلام 'عبدالرضا کیاحیرتی' افزود: مداحان و شاعران آیینی با هدف تعیین ضوابط و چهارچوب های مداحی ، تغذیه فکری و برنامه های آموزشی جهت پرورش نیروهای مستعد، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و نیز نظارت برعملکرد تخصصی مداحان و شاعران شناسایی می شوند.

وی ساماندهی مداحان و شاعران آیینی را یکی از مأموریت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس دانست و خاطر نشان کرد: در اجرای ساماندهی مداحان و شاعران برای آنان کد شناسایی و کارت ویژه صادر می شود.

حیرتی اظهار کرد: جهت دهی برنامه های مداحی و شاعران آیینی شهرستان،نظارت بر عملکرد مداحان شهرستان جهت سازماندهی و حمایت و پشتیبانی، نظارت بر امور مداحی جهت احیاء ارزشهای دینی، مذهبی و ملی در دستور کاراین اداره قرار دارد.

وی گفت: کانون مداحان اولین تدبیر امور و شاعران آیینی فردیس است بر اساس اهداف و ماموریت های اساسنامه کشور است.

حیرتی افزود: نظارت بر عملکرد تخصصی و شان مداحان و شاعران آیینی تعیین نماینده و متولی خاص امور مداحان و شاعران و سایر دستگاههاست.

ارتقای سطح علمی مداحان را از اولویت های این اداره دانست و افزود: مداحی برانگیختن و کمک گرفتن از عواطف برای خردافزایی است تا با بیان و شیوه هنری، معرفت دینی را در بیان مردم گسترش دهد و لازمه این خردافزایی، ارتقای سطح علمی مداحان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس گفت: مداحان مجموعه ای اثر گذار در جامعه هستند در این خصوص گامهای موثری در این شهرستان نیز برداشته خواهد شد.

شهرستان فردیس واقع در جنوب شرقی کرج حدود ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما