تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۴

آغاز کلاس‌های آموزشی آنلاین عمره مفرده از ۲۰ دی ماه

آغاز کلاس‌های آموزشی آنلاین عمره مفرده از ۲۰ دی ماه
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از آغاز کلاس‌های آموزشی آنلاین زائران عمره مفرده از ۲۰ دی ماه خبر داد و گفت: بسته‌های آموزشی مجازی برای زائران عمره از آغاز عملیات اعزام عمره در سایت آموزشی بعثه به آدرس amoozesh.hajj.ir قرار داده شده است، اما کلاس‌های آنلاین از روز شنبه در همین سایت آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: کلاس‌های آموزشی حضوری نیز در حال حاضر برای گروه‌های مختلف عمره‌گزار طی سه جلسه در حال برگزاری است و مانند سال گذشته کلاس‌های متمرکز نیز در استان‌ها برگزار شده یا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی، با اشاره به اینکه آموزش مجازی برای کارگزاران حج را از سال ۸۸ و برای زائران را از سال ۹۰ کرده‌ایم، از انجام آسیب‌شناسی سالانه در خصوص برنامه‌های آموزشی ارائه شده در فضای مجازی خبر داد و گفت: برنامه‌ها هم توسط زائران و هم توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بر اساس این آسیب‌شناسی‌ها باید تغییراتی در سورژه‌های تولید انجام دهیم که در حال انجام این کار هستیم، باید زمان بسته‌ها کوتاه طراحی شوند و بلند بودن بسته‌ها که معموملاً ۳۰ دقیقه است باید کاهش پیدا کند که بخش اسرار در سال جاری بر اساس همین نظر کوتاه‌تر طراحی شده است.

مرورگرها تغییر می‌کنند
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از تغییر مرورگرهای برنامه‌ها نیز خبر داد و گفت: باید از مرورگرهایی استفاده شود که استفاده از آنها برای زائران مشکل نباشد. همچنین آموزش‌های مجازی باید به سمت آموزش‌های آفلاین هم برود چرا که در صورتی که کسی امکان دسترسی به اینترنت را ندارد، بتواند از این بسته‌های آموزشی نیز استفاده کند.

وی اعلام کرد: نرم‌افزارها هم برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه ارتقا داده می‌شوند؛ تفکیک کلاس‌ها هم مورد تقاضای مخاطبان است مثلاً بانوان موضوع‌های اختصاص به خود را دارند، همچنین تغییر و تعدد زمان ارائه کلاس‌ها مورد تقاضا بود چرا که بخشی از خانم‌ها خانه‌دار و بخشی شاغل هستند.

احمدی از ایجاد امکان آرشیو کلاس‌ها خبر داد و گفت: از حوزه‌های درسی متفاوت چهار استاد متناسب با سطح مخاطبان به ارائه مطالب می‌پردازند. مثلاً در درس اسرار نگاه‌ها و سطوح افراد متفاوت است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این کلاس‌های همزمان با عمره (از یک ماه پیش) و یا حتی قبل از آن آغاز نشده است، گفت: ساماندهی اطلاعات زائران کمی زمان برد و تغییراتی نیز در نرم‌افزارها در حال اجرا بود که همین موجب شد دیرتر کلاس‌ها را آغاز کنیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما