تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۲۷۳۳

شب شعر «پیامبر رحمت، الگوی رحمت» در تربت جام برگزار شد

شب شعر «پیامبر رحمت، الگوی رحمت» در تربت جام برگزار شد
در این نشست ادبی نعمت‌اله فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام پس از خیر مقدم و تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و تولد امام جعفر صادق (ع) گفت: شهرستان تربت جام دارای ظرفیت‌های هنری و ادبی فراوانی است، این مراسم بهانه‌ای شد تا ادبا و شعرای شهرستان ساعتی را در مدح پیامبر رحمت(ص) شعرخوانی کنند و هرچند که ظرفیت شهرستان بیش از این است اما زمان اندک ما را از شنیدن آثار دیگر شعرا محروم می‌کند.

وی با اشاره به فراخوان این شب شعر که قبلا به اطلاع هنرمندان شهرستان رسیده بود، گفت: حدود ۴۰ اثر قابل قبول و قابل تأمل به دبیرخانه این محفل ارسال شد که بعد از بررسی آثار ۱۲ اثر انتخاب شد که در این محفل قرائت می‌شود.

فیاض در پایان از امام جمعه اهل تسنن شهرستان، تولیت مزار شیخ احمد جامی و مدیریت آموزش و پرورش در برگزاری این شب شعر تقدیر کرد.

شب شعر پیامبر رحمت ، الگوی وحدت تربت جام حسن جامی الاحمدی، مدیر تولیت مزار شیخ احمد جامی با اشاره به حضور و استقبال فرماندار، مسئولان و شعرای شهرستان گفت: انتصاب و حضور فرماندار تربت جام در ابتدای ماه ربیع الاول و ماه میلاد در جایگاه مقام عالی دولت در شهرستان را تبریک می‌گوئیم و از برکات رسول مکرم اسلام نصیب ایشان شود و راه آن پیامبر رحمت را در پیش بگیرند.

وی به جایگاه هنرمندان در ایجاد وحدت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هنرمندان به نوعی پا در مسیر خدایی گذاشته‌اند چون باعث می‌شوند که با هر چیزی از کثرت به وحدت تبدیل کنند، همه چیز را چنان در کنار هم و در جای خود قرار می‌دهند که در نهایت به وحدت و یک اثر جاودانه تبدیل شود تا یک هدف واحد را القا کنند.

در ادامه اجرای موسیقی مقامی در مدح پیامبر اکرم (ص) با اجرای اساتید برجسته کشوری برگزار شد.
در پایان مراسم از ۱۲ شاعر برگزیده ایرج مظلوم سامانی، حسن عبدی شفیق، محمد عبدی، الیاس زینتی، حمیدرضا سرور عظیمی، هادی کیصوری، احمد ندایی، عارف قاسمی، منصور بختیاری، احمد احمدی یزدی، مریم یوسفی، غلامحیدر شبان با اهدای تندیس و هدایایی تقدیر شد.















مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما