تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۲۷۶۲

اولويت‌های بعثه‌ در عمره و امور روحانيون تشريح شد

اولويت‌های بعثه‌ در عمره و امور روحانيون تشريح شد
در سيزدهمين جلسه روحانيون كاروان‌هاي عمره در سال جاري حجت الاسلام مجتبي عبدخدايي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه و جمعي از كارشناسان بعثه و روحانيون كاروان‌هاي حاضر در مكه مكرمه حضور داشتند.

در ابتداي اين نشست نماينده دفتر بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه با خير مقدم به روحانيون كاروان‌هاي عمره گزار، گفت: روش ما در جلسات هم انديشي روحانيون محترم كاروان‌ها بهره مندي از نظرات و پيشنهادهاي شما عزيزان در جهت نيل به اهداف بلند بعثه مقام معظم رهبري در استفاده از فرصت بي نظير عمره است.

ظرفيت‌هاي مغفول سفر عمره توسط روحانيون تبيين و ارائه شود
وي با اشاره به اين نكته كه بعثه مقام معظم رهبري در سال‌هاي اخير سه اولويت مهم را در دستور كار و وظايف خود قرار داده است، اظهار داشت: يكي از اولويت‌هاي بعثه در اين زمينه جذب، آموزش و ساماندهي روحانيون محترم كاروان‌هاي عمره بوده و توانسته در اين خصوص از اساتيد و روحانيون نخبه و توانمند بهره ببرد و البته امر آموزش و ساماندهي را نيز در كنار آن دنبال مي‌كند.

حجت الاسلام عبدخدايي ادامه داد: محور و اولويت دوم نظارت بر كل عمليات عمره بوده تا در نهايت امنيت و تكريم زائران از سوي عوامل اجرايي و ستادي و كشور ميزبان عمليات عمره برگزار شود و امكانات و تسهيلات نسبي براي بهره مندي زائران خانه خدا از فضا و فرصت معنوي و ارزشمند اين سفر فراهم شود.

نماينده دفتر بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه از اولويت و محور سوم به عنوان بهره گيري از ظرفيت نامحدود و بي بديل عمره نام برد و گفت: در اين راستا نيز بعثه مقام معظم رهبري برنامه‌هاي متنوع و هدف دار فرهنگي همچون برگزاري دوره‌هاي آموزشي اسرار و معارف عمره و خانه خدا، برپايي زيارت‌هاي دوره عمومي و ويژه براي زائران، جلسات انس و معرفت و ساير برنامه‌هاي فرهنگي را تدارك ديده است.

وي تصريح كرد: انتظار اين است كه در دوره جديد با همفكري و هم انديشي و همكاري بتوانيم در جهت ارتقاء سطح كيفي برنامه‌ها و تحقق اين محورها و اهداف براي بهره گيري از ظرفيت‌هاي فرهنگي و معنوي عمره گام برداريم.

حجت الاسلام عبد خدايي همچنين گفت: مردم ما از لحاظ شور ايمان و اعتقاد بي نظير هستند و اين را در صحنه‌هاي مختلف همچون راهپيمائي زيارت اربعين نشان دادند اما از سوي ديگر با يكسري مشكلات و تهاجمات فرهنگي و مسائل اخلاقي در بعد خانوادگي و اجتماعي مواجه هستيم كه بايد از فرصت و ظرفيت عمره براي رفع اين معضلات و مشكلات بهره برداري كنيم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما