تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۲۸۳۰

سهمیه حج خانواده شاهد اعلام شد

سهمیه حج خانواده شاهد اعلام شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، موحد لطفی، رئیس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه هماهنگی حج تمتع گفت: براساس دستورالعمل ارسالی از بنیاد شهید مرکز، اولویت اعزام به حج تمتع امسال، با والدین شهدایی است که سن آنها بالای ۵۰ سال است.

وی افزود: پس از والدین شاهد، جانبازان ۷۰ درصد و همسرانشان، همسران شهدا، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد و همسرانشان، جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد و آزادگان به همراه همسر، فرزندان شاهد و همسران جانبازان متوفی، به ترتیب در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

لطفی، پایین بودن آمار اعزام حج تمتع امسال را بالا بودن هزینه آن نسبت به حج عمره عنوان کرد و افزود: امسال ۸۶ نفر از متقاضیان به حج تمتع مشرف شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه والدین شهدایی که به علت کهولت سنی نمی‌توانند به تنهایی حج تمتع بروند، تصریح کرد: کمیسیون پزشکی حج و زیارت آن‌ها را معاینه می‌کند و در صورتی که ناتوانی شان را تایید کند، یک نفر از همراهانش می‌تواند به همراه وی به این حج برود.

لطفی با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به واحدهای فرهنگی شهرستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در حج تمتع سال آینده ثبت نام کنند، بیان کرد: تاکنون ۲۵ نفر در این سفر معنوی ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع و عمره است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما