تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۲۹۲۱

سینما مؤثرترین ابزار برای معرفی پیامبر(ص) در جهان است

سینما مؤثرترین ابزار برای معرفی پیامبر(ص) در جهان است
ابراهیم اصغری، تهیه‎کننده سینما، درباره اهانت‌هایی که طی چند سال اخیر به ساحت قرآن کریم و حضرت رسول(ص) در غرب شده گفت: وقتی که هر از گاهی می‌شنوم که در یکی از نشریات یا بخش‌های هنری غرب، توهینی به حضرت رسول(ص) و قرآن کریم انجام شده، واقعا متاثر می‌شوم، چون با خودم می‌اندیشم چگونه در قرن بیست‌و‌یکم که دنیا خود را جامعه‌ای متمدن می‌داند، چنین جهالت‌هایی انجام می‌شود. دلیل اینکه می‌گویم جهالت این است که مسلما کسی که ذره‌ای دانایی داشته باشد، می‌داند که نباید نسبت به مقدسات هیچ انسانی توهین کرد، البته عده‌ای هم وجود دارند که از سر عداوت و دشمنی دست به چنین کارهایی می‌زنند.

وی افزود: نکته تاسف آور این است که کسانی دست به این توهین‌ها می‌زنند که خود را آگاه و آزادی‎خواه می‌دانند و برای این رفتار خود توجیه قانونی نیز پیدا می‌کنند. به این معنا که می‌گویند در کشورشان به دلیل آزادی بیان، قانونی برای مبارزه با هجمه‌های ضددینی وجود ندارد. این گفته یک نوع عوام‎فرایبی است وگرنه به راحتی می‌توان فهمید که اولین و مهمترین اصل در قانون انسانی، احترام به اعتقادات دیگر مردم است. نکته دیگر این‌که آیا این کشورها نمی‌تواند حداقل برای احترام به مسلمانانی که در کشورشان زندگی می‌کنند، چنین قانونی را لغو کنند؟ سوال دیگر این است چگونه آنها قانونی دارند که اجازه نمی‌دهد کسی نقدی به هولوکاست بکند، موضوعی که جزء اعتقادات دینی نیست؟

تهیه‌کننده «شور شیرین» درباره عکس‌العملی که می‌توان نسبت به چنین توهین‌های انجام داد، گفت: دو شکل رفتار را پیرامون این توهین‌ها می‌توان پیش گرفت. ابتدا اینکه سیاست‌مداران ما در روابط سیاسی خود به شدت این رفتارها را محکوم کنند و از مسئولان کشورهای غربی بخواهند که اجازه ندهند نسبت به حضرت رسول(ص) چنین توهین‌هایی انجام شود. دوم در بعد فرهنگی و هنری می‌توان به این هجمه پاسخ داد. حوزه‌ای که حتی از برخوردهای سیاسی هم تاثیرگذاری بیشتری دارد، چون برای مردم سراسر جهان آگاه سازی می‌کند. این اتفاق هم می‌‌تواند از طرق مختلف در عالم هنر روی دهد که مهمترین شکل آن سینماست.

اصغری ادامه داد: تولید کارهایی در معرفی بهتر چهره رحمانی حضرت رسول(ص)، تنها یک رسالت هنری برای هنرمندان نیست، بلکه یک وظیفه شرعی و ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد، به شرطی‌ که مسئولان فرهنگی و هنری عزم خود را برای پاسخ‌گویی به این توهین‌ها جزم کرده باشند. این اتفاق نیز زمانی روی خواهد داد که امکانات لازم در اختیار فیلمسازان قرار گیرد تا در حوزه مورد نظر فیلمسازی کنند.

وی در پایان گفت: هر اندازه که معاندان اسلام نسبت به حضرت رسول(ص) توهین بیشتر کنند بر میزان عاشقان ایشان افزوده خواهد شد، چون هر انسانی به محض اینکه با اندیشه‌های پیامبر رحمت و مهربانی آشنا شود، به زیبایی شخصیت حضرت رسول(ص) پی خواهد برد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما