تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۳۰۲۹

لزوم تبیین دین از سوی بانوان مداح در مجالس

لزوم تبیین دین از سوی بانوان مداح در مجالس
حجت الاسلام lمحمد شریف حسینی کوهستانی در جمع بانوان مداح سنتی شهر یزد که به مناسبت ایام الله دهه فجر گرد هم آمده بودند اظهار کرد : تمام آیات و روایات سه هدف معرفت، اطاعت و محبت را دنبال می کنند و این را باید بدانیم هر کاری آفتی دارد حتی روح و عمل انسان مثل جسم دارای آفت است و کار مقدسی چون تبلیغ هم دارای آفاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با توجه به قداست جایگاه تبلیغ خاطرنشان کرد : شک نکنید اگر در جایگاه تبلیغ به بیان حدیث و روضه ساختگی بپردازیم و باعث مخدوش شدن چهره اهل بیت علیهم السلام شویم به عواقب آن در دنیا و آخرت دچارخواهیم شد.

وی با اشاره به ریشه داشتن انقلاب اسلامی از عاشورای حسینی تصریح کرد : باید مبلغان و مداحان برای حراست از خون شهدا قدم بردارند خصوصا در این زمانه که دنیای استکبار با تمام قدرتش مقابل ما ایستاده و به جنگ مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) آمده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با ذکر خاطراتی از امام راحل در حفظ حرمت اعضای خانواده به ویژه همسر و مادر گفت : باید خاطرات امام خمینی(ره) در خصوص «رفتار با همسر و تأکید به فرزندان برای حفظ حرمت مادر»، از سوی بانوان مداح در مجالس مختلف گفته شود زیرا احترام متقابل زوجین نسبت به یکدیگر در محیط خانواده کمرنگ شده است.

حسینی کوهستانی با بیان این مطلب که مکتب ما منافع ابرقدرتها را به خطر انداخته است گفت: این وصیت امیرمؤمنان است که خصم ظالم و یار مظلوم باشیم و خدای نکرده اگر آن طرف دنیا مظلومی ما را صدا بزند و ما در این طرف اگر قادر به کمک باشیم پاسخ ندهیم مسلمان نیستیم و اگر کسی بگوید از این حرف ها در مجلس نزنید مخالف صریح قرآن است زیرا خط و بیان قرآن جهاد و شهادت است.

وی با هشدار به کسانی که از دین برای دنیا بهره می گیرند تصریح کرد: مردم به مجلس اهل بیت می آیند تا از دین یاد بگیرند و اگر کسی به عنوان مبلغ برود و تلاش برای آشنا ساختن مردم با دین و ارائه درست مفاهیم دین نداشته باشد پولی که دریافت می کند حلال نخواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تآکید براین نکته که این انقلاب مال مردم است زیرا خودشان برای آن جان و خون و مال دادند تصریح کرد: در مجالس خود از خاطرات امام و دقایقی که ایشان در برخورد با مردم و خانواده و خصوصا عفاف و حجاب بانوان داشتند بگویید و بدانید با پیروی از رهبری به پیروزی خواهیم رسید .

حسینی کوهستانی با هشدار نسبت به اینکه اگر دشمنان بر ما مسلط شوند آنچه از بین خواهد رفت مساجد و مجالس و حسینیه ها خواهد بود افزود: این امنیت برآمده از برکت انقلاب، شکرگزاری بسیار لازم دارد و تلاش مبلغان و مداحان برای ارائه هر چه بهتر دین به مردم ازطریق تفکر و مطالعه در این امر ضروری است.
مرجع : یزد بانو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما