تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۳۱۰۸

تامين‌ ۲۰ مورد از اقلام تداركاتی عمره از داخل كشور

تامين‌ ۲۰ مورد از اقلام تداركاتی عمره از داخل كشور
علي خاجي گفت: پيش از موسم عمره كميته تداركات سازمان حج و زيارت قراردادهاي مربوط به تأمين اقلام تداركاتي را با شركت‌هاي ايراني و سعودي منعقد مي‌نمايد و واحد تداركات در ستاد عمليات عمره در موسم عمره، اجراي اين قراردادها را كه همان تأمين اقلام تداركاتي از سوي شركت‌ها است، نظارت و پيگيري مي‌نمايد.

وي در خصوص تأمين اقلام تداركاتي عمليات عمره عنوان كرد: پيرو تأكيد رهبر معظم انقلاب در ديدار با دست اندركاران حج مبني بر تأمين اقلام مورد نياز زايران از داخل كشور، با برنامه ريزي سازمان حج و زيارت بيش از ۲۰ مورد از اقلام تداركاتي عمليات عمره بصورت كامل يا بخشي از آن اقلام، از داخل ايران تأمين مي‌گردد و باقي اقلام از شركت‌هاي طرف قرارداد سعودي تأمين مي‌شود.

خاجي در خصوص اينكه چرا ديگر اقلام تداركاتي از داخل كشور تهيه نمي‌شود، پاسخ داد: در خصوص صادرات اقلام تداركاتي بايد امكانات آن فراهم باشد مثلاً صادرات برخي از اقلام از ايران بدليل نياز داخل كشور ممنوع است، برخي موارد هم تهيه آن از داخل به صرفه نيست و هزينه خريد آن در عربستان كمتر است و برخي كالاها هم واردات آن به عربستان ممنوع است.

وي در پايان در خصوص توزيع و نگهداري اقلام تداركاتي توضيح داد: ما در عمره بيشتر توزيع و مصرف داريم تا نگهداري، يعني به اندازه نياز يك هفته اجناس را از شركت‌ها درخواست مي‌كنيم و در واقع انبار ما در عمره، خود شركت‌ها هستند و مانند حج نيست كه انبار مركزي تداركات داشته باشيم.

سازمان حج و زيارت در عمليات حج و عمره در صدد است تا حد امكان اقلام تداركاتي مورد نياز زايران را از داخل كشور تإمين نمايد. در حج تمتع سالجاري نيز با همت خادمان ضيوف الرحمان با رشد ۱۵۰ درصدي تأمين اقلام تداركاتي حج از داخل كشور مواجه بوديم و نزديك به ۶۰ قلم از اقلام تداركاتي حج تمتع از ايران تأمين شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما