تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۳۲۶۰

دوره یک روزه آموزش تخصصی مداحی در گچساران برگزار شد

دوره یک روزه آموزش تخصصی مداحی در گچساران برگزار شد
ظهر سه شنبه دوره تخصصی آموزش مداحی با حضور ۱۵۰ مداح و شاعر آیینی استان کهگیلویه و بویراحمد، حاج مرتضی طاهری مداح برجسته کشوری، مدیر مسئول مجمع مداحان استان و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در حسینیه بهبهانی‎ها دوگنبدان برگزار شد.

سیدعبدالرحیم ملکوتی‌اصل در این دوره آموزشی ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه اظهار کرد: مداحی نوعی منبر و رسانه است زیرا که مداحان نقش اساسی در معرفی و برانگیختن عواطف مثبت دینی دارند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مداحی در جامعه، تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها در مطالب مداحان از جمله اشعار نامطلوب و خرافات هستیم، برگزاری این دوره‌های آموزشی عامل موثری در ساماندهی این مهم در جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه ناآگاهی و نداشتن اطلاعات درست از قانوان مداحی و مصائب ائمه اطهار(ع) گاهی عوامل تخریبی به همراه دارد، عنوان کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) باید در راستای ایفای نقش خود که همانا تبیین فرهنگ دینی است توصیه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.

ملکوتی‌اصل با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند دشمنان دوران ائمه اطهار(ع) در جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب در حال فعالیت هستند، بیان کرد: مداحان و شعرای آیینی نباید از هیچ تلاشی در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی فروگذاری کنند زیرا که ترویج این مهم در جامعه امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ساماندهی مداحان و افزایش توان و تخصص آن‌ها، اذعان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری در سطح شهرستان در این راستا صورت گرفته و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مداح و شاعر آیینی در این شهرستان متقاضی حضور در این دوره‌های آموزشی هستند.

این مسئول از ادامه برگزاری این دوره‌ آموزشی با حضور دیگر مداحان برجسته کشوری طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: مداحی و روضه‌خوانی برای اهل بیت(ع) امری مهم و ارزشمند بوده که علاوه‌ بر برکات معنوی دنیوی و اخروی، مقبولیت عمومی را نیز به همراه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام حزن و اندوه فاطمیه، دوره‌های تخصصی آموزشی و مراسم شهادت بانوی دو عالم در راستای ارتقای سطح علمی و معنوی مداحان با همکاری مجمع مداحان شهرستان برگزار می‌شود.

ملکوتی‌اصل با تاکید بر نقش مداحان در ترویج فرهنگ دینی و ایجاد روشنگری در بین مردم، یادآور شد: کشور اسلامی ما در حال حاضر با موفقیت‌های پی در پی موجبات ترس دشمنان فراهم ساخته است.

وی حضور موثر مداحان و هیئات مذهبی را در جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام عظمای ولایت در خصوص مقوله فرهنگ در شهرستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: حضور این قشر در جامعه، نقش موثری در بصیرت‌افزایی مردم دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از اعضای سابق کانون مداحان گچساران جهت پاسداشت فعالیت‌های مطلوب آن‌ها با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما