تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۵
۰
کد مطلب : ۹۹۲۱

با حجاج حامل مواد مخدر، قاطعانه برخورد مي‌شود

با حجاج حامل مواد مخدر، قاطعانه برخورد مي‌شود
طه طاهری، قائم مقام دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در نشست تخصصي دو روزه مسئولان و دست اندرکاران حج و زيارت و فرماندهان پليس فرودگاهها و قضات ۱۷ ايستگاه پروازي حج استانهاي کشور در مشهد، گفت: «حجاج حق ندارند تحت هر عنوان و حتي براي مصارف شخصي با خود موادمخدر به مناسک حج حمل کنند و با اين اقدام موجب خدشه دار شدن شئونات ملي کشورمان شوند.»

مقرر شد مبادي خروجي سفر حج عمره و تمتع به شدت کنترل شده و هر زائري که معتاد به مواد مخدر بود و يا مقاديري مواد مخدر به همراه داشته باشد ضمن برخورد قاطع با وي از تشرفش به مناسک حج جلوگيري و مانند ساير متهمان به مراجع قضايي معرفي شود.

تا پيش از اين اگر از فردي هنگام تشرف به حج مقاديري مواد مخدر کشف مي‌شد فقط مواد کشف شده توقيف و بعد از بازگشت از حج به مراجع قضايي ذيربط معرفي مي‌شد ، ولي از اين پس علاوه بر برخورد قاطع از تشرف اين دسته حجاج به حج ممانعت مي‌شود.

از ابتداي سال جاري تاکنون از مجموع ۶۰۰ هزار نفر زائري که به حج عمره مشرف شدند يک هزار زائر در ايستگاههاي پروازي و مرزهاي کشور به جرم حمل مواد مخدر دستگير و علاوه بر اين تعداد ۱۹۰ نفر هم در کشور عربستان بازداشت شدند.

افرادي که در عربستان حتي با يک گرم مواد دستگير شدند هم اکنون در زندانهاي عربستان بازداشت هستند و تحت شرايط سختي به سر مي برند.

قائم مقام دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري از توجیه کليه دست اندرکاران و مديران کاروانهاي حج در قالب جلسات متعدد نسبت به اين امر خبر داد و بروشورهايي هم نیز براي اطلاع رساني مناسب در اختيار زائران قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما