تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۳۵
به همت اداره تبليغات اسلامي كرمان برگزار می شود؛

برگزاری گردهمايي خادمين اعتكاف و مناسبتهاي ديني كرمان

برگزاری گردهمايي خادمين اعتكاف و مناسبتهاي ديني كرمان
به گزارش خیمه، حجت السلام و المسلمين دهقاني ضمن تقدير و تجليل از خادمين اعتكاف و مناسبتهاي ديني كه با اداره كل تبليغات اسلامي همكاري داشته اند گفت: برگزاري اين گردهمايي در جهت استفاده از افكار و تجربيات در راستاي برپايي سنت حسنه نبي اكرم (ص) كه ريشه روايي دارد بوده است.

سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي كرمان يكي از مشكلات اين شهر را نبود امكانات مناسب در مسجد جامع دانست و خاطر نشان ساخت: با عنايت و توجه جوانان و مردم ولايت دوست به امر اعتكاف در سالروز ميلاد امام علي(ع) ودهه پاياني ماه مبارك رمضان ،مراجع عاليقدر حكم بر برگزاري اين مراسم معنوي در مساجدي كه اقامه نماز جماعت به صورت دائم برگزار مي شود داده اند.

وي مهمترين اصل در برگزاري مراسم اعتكاف را رسيدن به معنويات ،توجه به پروردگار و پيامبر و اهل بيت(ع) بيان نمود و تصريح كرد: معتكف واقعي كسي است كه به اين موارد دست يابد.

حجت الاسلام والمسلمين دهقاني افزود:در راستاي اجراي فعاليتهاي فرهنگي بمنظور مقابله با هجمه فرهنگي دشمنان و مبارزه با دشمني آنان با اهل بيت،تشيع و عترت پيامبر با تبليغات گسترده اي كه انجام مي شود ،نياز به همكاري و همفكري در اعتلاي فرهنگ ديني مي باشيم.

سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي كرمان در پايان با اشاره به تشكيل ستاد اعتكاف در استان يادآور شد:اميد است با برنامه ريزي هاي مطلوب در جهت اجراي مراسم معنوي و پر فيض اعتكاف در سال آتي بتوانيم اين امر حسنه را به نحو احسن برگزار نمائيم.

گفتني است: در اين مراسم از اداره كل تبليغات اسلامي ،هئيت شهداي بيت الله الحرام ،حوزه هاي علميه سطح استان،هئيت امناي مساجد جامع و امام و مساجدي كه در گير امر اعتكاف بوده اند بعنوان فعالان برگزاري مراسم معنوي اعتكاف تقدير گرديد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما