تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۹

اجرای سوگواره نمایشی «روزگار شقایق‌ها» در ایام فاطمیه(س)

اجرای سوگواره نمایشی «روزگار شقایق‌ها» در ایام فاطمیه(س)
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه هنر مفهومی «روزگار شقایق‌ها» یک برنامه ترکیبی است که در آن نور، صوت، نماد و نمایش ترکیب شده و مخاطب به صورت تعاملی در دکور ساخته شده این برنامه در کنار بازدید به کنش واداشته می‌شود.

وی با اشاره به بیش از ۲ ماه مراحل پیش‌تولید این سوگواره مفهومی افزود: در سانس‌های ۵ نفره این برنامه، شرکت کنندگان ضمن مرور تاریخ اسلام، با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ارتباط این ضایعه با عاشورای حسینی و همچنین نمادها و نمایه‌هایی از حدیث شریف کساء آشنا خواهند شد.

احسان کاظم درباره ساختار مفهومی و خط سیر این نمایش تعاملی بیان کرد: اجرای این برنامه ساختار منحصر به فرد و کمتر اجرا شده‌ای دارد، اما روش روایت دعای ندبه و حدیث کساء که در آن به وجود طاهره حضرت زهرا(س) به عنوان محور اهل بیت(ع) نگاه شده است و همچنین عروةالوثقی بودن اهل بیت(ع) مهمترین راهنمایان کار محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: اعضای تیم اجرا کننده از روز شهادت حضرت زهرا(س) یعنی ۱۳ اسفند به مدت ۱۰ روز با اجرای حدود ۴۵۰ سانس تعاملی سعی در انتقال معارف فاطمی خواهند داشت.

رئیس فرهنگسرای فردوس با بیان این که نمایشگاه «روزگار شقایق‌ها» در روزهای برگزاری شاهد اجرای برنامه‌های جانبی مانند احیای سنت سمنوپزی، اتاق مطالعه، اتاق بازی کودکان، ایستگاه بلوتوث و سینما کلیپ خواهد بود، گفت: در شب‌های اجرای این برنامه، سالن فردوس نیز به منظور اجرای نمایش‌های مذهبی ایام سوگواری بانوی اسلام در خدمت هیئت‌ها و عزاداران حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی با دعوت از علاقه‌مندان برای استفاده از این برنامه تصریح کرد: استفاده از این نمایشگاه ویژه افراد بالاتر از ۱۵ سال است و افراد متقاضی باید پیشاپیش برای شرکت در برنامه با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۲۶ تماس گرفته و از زمان‌های موجود مطلع شوند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما