تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
۰
کد مطلب : ۲۳۵۶۷

الگوی عملی ما در برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه، سیره رهبری است

الگوی عملی ما در برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه، سیره رهبری است
حجت‌الاسلام محمدرضا فکوری صبح پنجشنبه در جمع عزاداران فاطمی در بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به ائمه اطهار(ع) دارند و در ایام فاطمیه نیز شاهد برگزاری برنامه‌های عزادارای در نقاط مختلف استان هستیم.

وی در ارتباط با مدت زمان ایام فاطمیه و مراسمات این ایام بیان داشت: مردم همواره در مورد ایام فاطمیه که شامل چه روزهایی است و روزهای بین دو ایام فاطمیه چه حکمی دارد، سوال می‌پرسند و لازم است که در این زمینه روشن‌گری شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر سوالات مردم در این زمینه را بیانگر دغدغه و اعتقاد مردم دیندار و ولایتمدار دانست و خاطرنشان ساخت: مردم می‌خواهند بدانند که مراسمات خود را در چه زمانی برگزار کنند و در دیگر روزها اعمالی انجام ندهند که هتک حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی مناسب برای این ایام خاطرنشان ساخت: ما باید در این ایام به سیره مقام معظم رهبری اقتدا کنید و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در آخرین اعلام بیان کرده است که فاطمیه اول سه روز اقامه عزا شود.

حجت‌الاسلام فکوری ادامه داد: در ایام فاطمیه اول، روز قبل از شهادت، روز شهادت و روز بعد از شهادت به عنوان ایام فاطمیه عزاداری می شود.

وی اضافه کرد: در ایام فاطمیه دوم نیز بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری مجموعا پنج شب عزارداری ویژه این ایام برگزار می‌شود و ما نیز بر همین منوال عمل کنیم و در روزهای بین دو ایام فاطمیه نیز مردم می‌توانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر با تاکید بر اینکه در برگزاری مراسمات شادی نیز حریم و حدود الهی و ارزش‌های دینی باید حفظ شود، اذعان داشت: دین و شرع مقدس با آلوده شدن این برنامه‌ها با محرمات مخالف است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما