تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۳۶۲۵

شناخت اهل بیت(ع)؛ لازمه نیل به کمالات معنوی

شناخت اهل بیت(ع)؛ لازمه نیل به کمالات معنوی
حجت‌الاسلام محمد باقر یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ در جمع روحانیون شهرستان سیمرغ ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه در رابطه با شأن و منزلت حضرت زهرا(س) گفت: شناخت و معرفت آستان والای اهل بیت(ع) بر اساس دستور شرع مقدس و نیز برهان عقل برای نیل به کمالات معنوی و انسانی بر همه آحاد بشر لازم و ضروری است.

وی افزود: زندگانی سراسر نور و خیر و برکت ریحانه رسول (ص) یعنی صدیقه کبری و انسیه حوراء حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه انسان`ها سرمشق حیات توحیدی ، اخلاقی و عبادی است و شناخت، محبت و ولایت آن بانوی بزرگ جهان اسلام رمز ترقی ، تکامل و تعالی برهمه فضایل، مکارم و خوبی هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای شناخت فرهنگ و معارف فاطمی است، فرهنگی که همه ارزش‌های الهی و انسانی در آن متجلی است. عبودیت، بندگی خداوند عالم، اطاعت از ولایت، توجه به نیازمندان، ایثار، از خود گذشتگی و تربیت فرزندانی صالح از ویژگی‌های شاخص آن فرهنگ ناب است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) جامع همه آموزه‌ها در ابعاد مختلف است؛ ایشان در عبادت، اخلاق، رفتار، زندگی، حیا، عفت، هسمرداری، تربیت فرزند، تربیت جامعه، سیاست و مسائل اقتصادی توانستند الگویی جاودانه باشند. این بانوی اسلام جهت احیاء و ماندگاری دین در عبادت پاهایشان ورم کرد و در امور سیاسی دستانش این چنین شد و عاقبت برای ولایت جان خود و محسنشان را نیز فدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به علمایی که در امر تبلیغ و دین خدا به عنوان کارشناسان تبلیغی اثرات خوبی را در ماندگاری دین از خود به جای گذاشتند بیان کرد: امروزه خدمات تبلیغی به دست علما صورت می‌پذیرد و علما مبلغ واقعی دین در جامعه هستند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ نیر ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ، در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیمرغ مطالبی را بیان کردند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما