تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۳۶۴۳

اعزام هزار طلبه علوم دینی به سراسر کشور در ایام فاطمیه

اعزام هزار طلبه علوم دینی به سراسر کشور در ایام فاطمیه
حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی برای ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به فرهنگ فاطمی، جهت‌دهی عزاداری‌های ایام فاطمیه و معرفی سبک زندگی و سیره فاطمی برای الگوگیری از این شخصیت بزرگ، مبلغان دینی فعال را در این ایام اعزام و ساماندهی خواهد کرد.

به گفته وی هزار طلبه برادر و خواهر در این موسم تبلیغی از سوم تا ششم فروردین ماه ۹۴ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برقراری ارتباطات وسیع خانوادگی در ایام تعطیلات نوروزی، استفاده از ظرفیت بهار فاطمی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ایام فاطمیه دوم به دلیل همزمانی با تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای تبیین معارف اسلامی و ترویج احکام الهی و سیره اهل بیت به ویژه سیره فاطمی است.

حجت‌الاسلام موسوی ترویج موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، همسرداری، تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی و دعوت مردم به وحدت حول محور ولایت فقیه را جزو برنامه‌های طلبه‌های علوم دینی در این ایام ذکر کرد.

وی گفت: سامانه سمتا از ۲۱ اسفند به منظور ثبت نام و دریافت حکم تبلیغی برای مبلغان فعال خواهد شد و درخواست اعلام نیاز به طلاب از سوی مناطق و سازمان‌های مختلف به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ارسال شده است.

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی بی‌بدیل و بی‌نظیر برای بشریت در طول عصرها توصیف کرد و افزود: ایشان اسوه بی‌همتا و بانوی با تمام معنا تربیت یافته محضر رسول الله هستند؛ بانوایی که از دامن او انوار درخشانی تربیت شدند و سیر تاریخ در اختیار فرزندان و انوار خورشیدی این بانوی گرامی است.

به گفته حجت‌الاسلام موسوی، حضرت زهرا(س) بانویی بودند که در طول عمر شریفشان اقدامات بزرگی انجام دادند و درس‌های گرانسنگ برای بشریت به ارمغان آورده‌اند.

وی تربیت فرزندان خوب، همسرداری، زندگی ساده، دفاع از ولایت تا حد فداشدن جان، ایثار و ولایت پذیری، امام شناسی و مسئولیت شناسی را از درس‌هایی ذکر کرد که حضرت فاطمه زهرا(س) برای ما به ارث گذاشته است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هنوز مردم نسبت به زوایای زندگانی حضرت زهرا(س) شناخت کافی پیدا نکرده‌اند اظهار کرد: لازم است این بانوی بزرگ اسلام را به عنوان الگو برای همه بشریت معرفی کنیم و از درس‌های زندگیش درس بگیریم و فاطمه شناسی را ترویج کنیم، چون فاطمه بیش از این باید شناخته شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما