تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۳۶۷۵

برگزاری مراسم تحویل سال در کربلا، نجف و کاظمین، ویژه زائران ایرانی

برگزاری مراسم تحویل سال در کربلا، نجف و کاظمین، ویژه زائران ایرانی
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری  با اشاره به حضور همزمان بیش از ۴۰۰ کاروان زائران ایرانی در کربلا و همین تعداد کاروان در نجف اشرف طی عید نوروز سال جاری، عنوان کرد: طی تعطیلات نوروز، روزانه ۱۵۰ کاروان عازم عتبات عالیات می‌شود.

وی افزود: تعداد زائران آزاد نیز یقیناً بیش از این تعداد خواهد بود که بر همین اساس بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز پیش‌بینی کرده است به ویژه اینکه تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه تلاقی کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی اعلام کرد: با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برنامه‌ریزی شده است که در صحن حضرت زهرا(س) ۱۰ روز برنامه با اعزام سخنران و مداح اجرا شود و برنامه‌های جانبی دیگری نیز از جمله نمایشگاه فاطمی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان را خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی نیز اعلام کرد: موکب امام رضا(ع) که موکب زائران ایرانی است نیز سه شب در ایام فاطمیه برنامه خواهند داشت و به صورت دسته‌جمعی از شارع قبله‌الحسین(ع) وارد حرم امام حسین(ع) می‌شوند و هماهنگی لازم برای مداحی در این برنامه نیز صورت گرفته است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از تداوم برنامه‌های معمول بعثه در حرم‌های مطهر امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و خیمه گاه نیز سخن گفت و عنوان کرد: مراسم ویژه فاطمیه در خیمه گاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: مسابقات ویژه فاطمیه در کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات نیز به اجرا در می‌آید و در شهر کاظمین نیز با توجه به استقرار نماینده بعثه و فعالیت این نمایندگی در این شهر نیز مراسم ویژه برگزار می‌شود.

احمدی در خصوص ویژه برنامه تحویل سال نیز گفت: هماهنگی‌های لازم با تولیت‌های حرم‌های مطهر در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین برای برگزاری مراسم ویژه سال تحویل صورت گرفته است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما