تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۳۷۴۸

نام نویسی رشته حج مقطع کار‌شناسی ارشد آغاز شد

نام نویسی رشته حج مقطع کار‌شناسی ارشد آغاز شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت بر اساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق دانشگاه قرآن و حدیث برای سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ در رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت مقطع کار‌شناسی ارشد از میان طلاب و روحانیون به صورت حضوری دانشجو می‌پذیرد.

ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان در آزمون کتبی و مصاحبه ورودی، منوط به گذراندن یک دوره چند ماهه مکالمه انگلیسی (به تشخیص گروه) و موفقیت در آزمون پایانی آن است.

دانشجویان موظف به گذراندن واحدهای جبرانی زبان عربی یا انگلیسی و تسلط به یکی از دو زبان تا پایان تحصیل هستند. تمامی هزینه‌های تحصیل در طول سنوات مجاز، توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت پرداخت می‌شود.

امکان جذب به عنوان روحانی کاروان یا کار‌شناس حوزه تبلیغ در سفرهای زیارتی حج و زیارت پس از دانش‌آموختگی و امکان فعالیت در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی در حوزه حج و زیارت، از جمله امتیازات این دوره آموزشی است.

دانشجو ملزم به تعهد همکاری با حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی است.

شرایط پذیرش

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتماد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت و یا مدرک کار‌شناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک، نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی ویژه آقایان، دارا بودن حداکثر سنی ۳۵ سال متولدین ۱۳۵۸ به بعد از جمله شرایط نام نویسی در این دوره‌ها اعلام شده است.

هزینه تحصیل دوره‌های حضوری

تحصیل برای آقایان طلبه، فقط برای چهار نیمسال رایگان است و برای بانوان فقط برای چهار نیمسال با احتساب ۸۰ درصد تخفیف در شهریه ثابت، نسبت به نرخ مصوب وزارت در سال تحصیلی ۹۵ -۹۴ اعمال می‌شود.

زمان و محل برگزاری آزمون

آزمون ورودی هشتم خرداد ماه سال آینده، برگزار می‌‌شود. کارت ورود به آزمون دو روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه قابل دریافت است. محل برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌شود.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام در این آزمون تا پایان اسفندماه جاری، فرصت دارند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما