تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۳۸
مدیر حوزه علمیه قم:

باید علوم اهل بیت را به شیفتگان عالم تعلیم داد

باید علوم اهل بیت را به شیفتگان عالم تعلیم داد
به گزارش خیمه، آیت‌الله حسینی بوشهری صبح امروز در همایش خواهران مبلغه که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: علت اصلی و اساسی دیانت اسلام و رونق گرفتن بازار دین از رهگذر کار پیام رسانی و تبلیغ است، اما از عالمان و مبلغین در بین خواص و عوام جامعه تقدیر بایسته ای انجام نمی گیرد.

وی افزود: دنیای امروز دنیای تبلیغ است و ابرقدرت ها هر روز در امر تبلیغ، طرح جدیدی ارائه می دهند و این نشان دهنده عمق تأثیرگذاری تبلیغ است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه، شبانه روز فعالیت می کنند تا بتوانند نسل جوان را از صحنه دیانت خارج کنند، به همین دلیل از بودجه های دیگر می کاهند و به بودجه تبلیغاتی خود علیه نظام جمهوری اسلامی می افزایند.

وی افزود: دشمنان می خواهند فرهنگ ما را تخریب کنند و با القاء فرهنگ پوچ و بی محتوای خود، مجموعه جهان اسلام را به تسلیم فرهنگی وادار کنند و این زمانی اتفاق می افتد که فرهنگ بیگانه بر فرهنگ خودی تحمیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که عهده دار ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستند، باید علوم آنان را یاد بگیرند و به تمام شیفتگان عالم تعلیم دهند.

وی افزود: مبلغ و مبلغه باید با زبان، ادبیات و فرهنگ مخاطب آشنا باشد و ضمن آشنایی با زبان های روز دنیا سطح معلومات را بالا ببرد، زیرا مردم نیازمند معارف الهی اند.

بنابرگزارش مرکز خبر حوزه، نایب رئیس جامعه مدرسین سه رکن اساسی و کلیدی در پیام رسانی را تشریح کرد و گفت: باید شرایط را در خود ایجاد کنیم، محتوا را بکار ببریم و برای انتقال آن شیوه و روش داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما