تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۳۹۵۹

سخت کوشی مرحوم آهی درسی بزرگ برای جوانان است

سخت کوشی مرحوم آهی درسی بزرگ برای جوانان است
محسن طاهری گفت: مهم ترین شاخصه و ویژگی مرحوم آهی سخت کوشی و تلاش در مسیر مقدس خدمت به دستگاه اهل بیت(ع) و خدمت به ستایشگران و نوکران اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: مرحوم آهی به رغم این که از ضعف مزاجی و کهولت سن رنج می برد ولی خود را به خانه مداحان می رساند و مصمم بود که این راه را ادامه دهد.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: تلاش های مرحوم آهی در خانه مداحان به گونه ای بود که باعث شرمندگی جوانان می شد و زمانی که می دیدند وی چگونه با آن شرایط جسمانی شب و روز فعالیت می کند، همه از او درس گرفته و کارهای خود را به صورت تمام و کمال انجام می دادند.

وی افزود: هرچند شرایط جسمانی آن مرحوم مناسب نبود و در بستر بود ولی به تمام مسائل توجه می کرد.

طاهری اضافه کرد: مرحوم آهی زمانی در فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان و سپس در فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی در منطقه آبعلی خدمت کرد ولی هرجا بود، مدیریتی دقیق و جدی داشت.

مدیرعامل خانه مداحان از جوانان و مداحان اهل بیت(ع) خواست تا با توجه به تلاش های مرحوم آهی، چراغ خانه مداحان همچنان روشن بماند و مسیری را که این پیرغلام اهل بیت(ع) ترسیم کردند، بپیمایند.

وی اخلاص و نوکری بدون توقع در دستگاه امام حسین(ع) را یکی دیگر از خصوصیات مرحوم آهی دانست که الگویی مهم و اثرگذار برای جوانان و ستایشگران اهل بیت(ع) است.

طاهری در ادامه به مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت عرصه مداحی اشاره کرد و گفت: امشب بعد از نماز مغرب و عشاء پیکر آن مرحوم در مسجد امیرالمومنین واقع در انتهای خیابان کرمان، نبش بزرگراه امام علی(ع) طی مراسمی غسل داده می شود و فردا نیز از ساعت ۹ مراسم تشییع پیکر آن مرحوم آغاز می شود و در قطعه روضه الحسین(ع) بهشت زهرا(س) دفن می شود.

وی همچنین از مراسم ترحیم مرحوم آهی در روز پنجشنبه بیستم فروردین خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مهدیه تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا علی آهی که از روز پنجشنبه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران بستری شده بود، شب گذشته در سن ۸۷ سالگی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مرحوم آهی در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در تهران و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و از سن ۱۰ سالگی به تشویق مادر خود شروع به مداحی اهل بیت(ع) نمود و از سال ۱۳۳۶ نیز سرودن شعر را آغاز کرد.

وی پس از گذراندن دوره ابتدایی، ضمن اشتغال به کسب، به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و دروس ادبیات صرف و نحو، منطق و فقه، اصول، تفسیر، علم کلام، رجال، علم حدیث را از محضر اساتید بزرگ حوزه فرا گرفت.

مرحوم آهی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقشی فعال داشت و به عنوان یکی از اعضای جمعیت فدائیان اسلام به رهبری شهید حجت الاسلام سید مجتبی نواب صفوی فعالیت می کرد و بارها از سوی ماموران ساواک و اطلاعات شهربانی دستگیر و بازداشت شد.

وی در طول تلاش های مذهبی و علمی خویش موسس محافل، مساجد و حسینیه های متعددی بوده که از آن جمله تشکیل بنیاد دعبل خزاعی، چند کتابخانه و چند مسجد در تهران و آبعلی و تاسیس صندوق قرض الحسنه الغدیر آبعلی است.

آن مرحوم همچنین تالیفات بسیاری در حوزه مداحی دارد که می توان به کتاب های دیوان آهی در دو جلد، دیوان آئینه نور در دو جلد، فرهنگ اصلاحات قافیه، توصیف صنایع شعر کهن فارسی و پیرایش آن با کلک بدیع، فلسفه قیام امام حسین (ع) از دیدگاه عقل و همچنین کتاب شعر و شاعری از نظرگاه قرآن و عترت و سنت اشاره کرد.

[پرونده ویژه مرحوم استاد علی آهی را اینجا بخوانید]
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما