تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۴۰۲۶

بیشتر امتیاز هیئت‌های مذهبی به اسم آقایان، انجام ۸۰ درصد فعالیت‌ها توسط بانوان

بیشتر امتیاز هیئت‌های مذهبی به اسم آقایان، انجام ۸۰ درصد فعالیت‌ها توسط بانوان
فرزانه نیکو‌برش، رئیس گروه برنامه‌ریزی و مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آغاز هفته گرامی داشت مقام زن و روز مادر، گفت: حدود ۱۵ هزار برنامه در این هفته برگزار می شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مراسم جشن، برپایی نمایشگاه ها، دیدارها، بازدیدها و ... را از جمله این برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: در سخنرانی این هفته نیز محور بیانات شامل: نقش زن در تحکیم خانواده، نقش حضرت زهرا(س) در مسائل خانواده و تحکیم خانواده، بحث روشنگری و احیا ارزش های اسلامی در حوزه زنان و ... است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نیکوبرش همچنین اعلام کرد: از بانوان تأثیرگذار در برخی از استان ها نیز تجلیل به عمل خواهد آمد، همچنین به دیدار خانواده شهدا رفته و در برخی از استان ها نیز دیدارهایی با شخصیت های فرهنگی استان خواهیم داشت.

وی به دیدار مداحان با مقام معظم رهبری در روز جمعه ۲۰ فروردین ماه نیز اشاره و عنوان کرد: بخشی از این مداحان، بانوان مداح بودند. دیدار با مقام معظم رهبری جزو مطالبات بانوان مداح ما بود که محقق شد و تعدادی از بانوان مداح در این دیدار حضور داشتند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: برگزاری جشن های مردمی نیز از طریق هیئت های مذهبی فعال و نیز مؤسسات فرهنگی صورت می گیرد.

۷۰ تا ۸۰ درصد فعالیت های فرهنگی در هیئت های مذهبی توسط بانوان انجام می شود

وی در خصوص جایگاه بانوان در برگزاری مراسم مذهبی و اداره هیئت‌های مذهبی گفت: ممکن است بیشتر امتیاز هیئت های مذهبی در کشور به اسم آقایان باشد ولی بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد فعالیت های فرهنگی که در هیئت های مذهبی انجام می شود توسط بانوان صورت می گیرد و بانوان عملاً نقش مؤثری در گرداندن برنامه های مختلف هیئت های مذهبی دارند.

نیکوبرش در ادامه عنوان کرد: حدود ۸۰ هزار هیئت مذهبی در کشور فعال هستند؛ در برخی از استان ها ممکن است فقط چند هیئت متعلق به خانم ها باشد اما همین چند هیئت بسیار فعال هستند به نحوی که کل برنامه های فرهنگی استان را تحت تأثیر قرار داده اند.

علی رغم وجود رسانه ها نمی توان از تأثیر و عمق تبلیغ چهره به چهره غافل بود

وی در پاسخ به این سؤال که در برنامه های اجرا شده در هفته زن چه قدر به عمق شخصیت حضرت فاطمه(س) توجه می شود، گفت: علی رغم تغییر فضای فرهنگی جامعه و تأثیر رسانه های غربی نمی توان از تأثیر و عمق تبلیغ چهره به چهره غافل بود، به خصوص تأثیری که یک سخنران قوی می تواند بر افراد داشته باشند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی سخنرانی و گفتمان را از مطالبات مردم در خصوص مباحث مذهبی عنوان و اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا(س) فرصت مناسبی است که به بیان خصوصیات حضرت زهرا(س) بپردازیم به ویژه با توجه به شرایط و بحران های جامعه در خصوص شاخصه های ازدواج و ویژگی های همسر و مادر بودن حضرت می توان صحبت کرد.

وی ادامه داد: همچنین میزان مهریه، روابط بین همسران و فرزندان و مهارت های ارتباطی جزو آسیب های اجتماعی ما بوده، همین مسئله از عوامل افزایش طلاق است که می توان برای رفع آنها به بیان سیره حضرت زهرا(س) پرداخت و این فرصت مناسبی برای ما است که از طریق سخنرانان این مباحث را مطرح کنیم.

نیکوبرش در خصوص اقشار خاص نیز گفت: بانوان فرهیخته، استادان دانشگاه و دانشجویان جزو گروه های فرهیخته ما هستند که با این گروه ها از طریق برگزاری کارگاه ها و همایش های مخاطب محور ارتباط پیدا کرده و انتقال ارزش ها را انجام می دهیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما