تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۳۹۸۵

۲۳۰۰ مداح در برنامه های آموزش تخصصی تبلیغات اسلامی استان تهران در سال ۹۳ شرکت کردند

۲۳۰۰ مداح در برنامه های آموزش تخصصی تبلیغات اسلامی استان تهران در سال ۹۳ شرکت کردند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، هادی رضائی، رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی این اداره کل ضمن تبریک پیشاپیش سالروز ولادت باسعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) از برگزاری ۲۲ دوره آموزش تخصصی ویژه ستایشگران و مداحان اهل بیت (ع) طی سال ۹۳ خبر داد.

رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی با اشاره به نقش مهم و کلیدی مداحان و ستایشگران در تبیین جایگاه معصومین و ائمه اطهار (ع) و نیز نشر معارف دینی و اسلامی گفت: از آن جایی که این قشر از شبکه تبلغی با آحاد مختلف جامعه از هر رده سنی و قومیتی در ارتباط هستند، لذا برگزاری دوره هایی با هدف افزایش سطح آگاهی و توانمندی آنان امری مهم و ضروری به نظر می رسید.

رضائی، خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ از سوی این اداره کل، تعداد ۲۲ دوره با شرکت بیش از ۲۳۰۰ نفر از مداحان استان تهران برگزار شد.

وی تأکید کرد: از آن جایی که هر مقوله ای از جمله مداحی، چالشها و آسیب های مختص به خود را دارد، در این دوره ها با انتخاب سرفصل های مرتبط با حوزه کاری این قشر از شبکه تبلیغی به تبیین و تشریح موضوعات پرداخته شد که می توان به نقش و جایگاه مداحی در جامعه، آسیب های عزاداری اشاره کرد. البته با توجه به استفاده از اشعار و متون خاص در پروسه مداحی و نیز لزوم رعایت قواعدی خاص در این امر، سرفصل هایی نظیر ادبیات آئینی و الزامات مداحی نبز در مجموعه عناوین برنامه ریزی و اجرا شد.

این مسئول پژوهشی و آموزشی ادامه داد: علاوه بر این دوره ها، به دلیل ارتباط تنگاتنگ این قشر با آحاد مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان و با توجه به خطرات ناشی از مواد مخدر به‌عنوان آسیب های موجود در حوزه جوانان و نوجوانان به طور خاص، ۵ دوره نیز با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد جهت تاثیر گذاری مداحان در امر پیشگیری از این آسیب ها برنامه ریزی و به اجرا درآمد.

رضائی در پایان گفت: این دوره ها با همکاری کانون مداحان، همکاران و دست اندرکاران تبلیغات اسلامی استان تهران در سال ۹۳ اجرا شد که امید است در سال جدید با توجه به گستردگی این گروه از شبکه تبلیغی در سطح جامعه، دوره های بیشتری را با موضوعات و سرفصل های مورد نیاز برگزار کنیم.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما