تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۴۱۸۴

اعتکاف با حج همگونی دارد و راه رسیدن به خداست

اعتکاف با حج همگونی دارد و راه رسیدن به خداست
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی در جلسه ستاد اعتکاف استان با اشاره به اینکه اعتکاف یک عبادت جهادی است که جهاد اکبر در آن صورت می‌گیرد، افزود: جهاد اکبر، جهاد با نفس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اهمیت اعتکاف بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: ثواب اعتکاف برابر با حج بیان شده است و از همین رو باید به اهمیت آن توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات انجام شده در زمینه حضور در مراسم اعتکاف و حضور در این مراسم معنوی اظهار داشت: برگزاری این مراسم در ماه رجب فضیلت‌های بسیاری دارد، چرا که بر عبادت در ماه رجب تاکید بسیاری شده است.

حجت‌الاسلام خدایی با اشاره به اینکه هر سال همه برنامه‌های مربوط به اعتکاف به صورت مردمی انجام می‌شود، افزود: تبلیغات اسلامی نیز به کیفیت برگزاری این مراسم نظارت کامل دارد.

وی با تقدیر از خادمان و مسئولان برگزاری مراسم اعتکاف اضافه کرد: با توجه به اینکه مراسم مذکور معنوی است و چندین هزار نفر در آن حضور دارند، از همین رو باید برنامه ریزی‌ دقیقی در این زمینه وجود داشته باشد. ‎

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با ارائه گزارشی از تعداد معتکفان حاضر در مراسم اعتکاف سال قبل افزود: بر اساس آمار سال گذشته ۲ هزار و ۲۶ نفر از شهرستان زنجان در مراسم اعتکاف حضور داشتند.

وی اظهار داشت: امسال ۲۰ مسجد برای حضور معتکفان آماده‌سازی شده است.

خدایی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان ابهر در ۱۴ مسجد شهرستان مراسم اعتکاف برگزار شد، تصریح کرد: تعداد معتکفان حضور یافته در این مراسم در شهرستان ابهر ۹۹۳ نفر بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۹ مسجد شهرستان خدابنده با حضور ۸۰۰ معتکف افزود: همچنین در شهرستان ماهنشان نیز به میزبانی چهار مسجد، مراسم اعتکاف با حضور ۱۹۱ نفر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته در دو مسجد شهرستان خرم‌دره مراسم اعتکاف با حضور ۳۰۰ معتکف برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان طارم نیز مراسم اعتکاف با حضور ۱۷۵ نفر و در دو مسجد برگزار شد.

وی با اعلام اینکه سال قبل ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم اعتکاف حضور داشتند، افزود: طبق آمار، قریب به ۲۰ درصد این افراد از بین افراد تحصیلکرده بودند.

خدایی همچنین به برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن این مراسم با ایام رحلت امام خمینی(ره) امیدواریم برنامه‌ها به صورت مناسبتی و با حفظ حرمت ایام برگزار شود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما