تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۰
۰
کد مطلب : ۹۲۶۵

برگزاری نمايشگاه فرهنگ عاشورايی

برگزاری نمايشگاه فرهنگ عاشورايی
 حجت الاسلام علی دشتكی، مدير كل تبليغات اسلامی استان زنجان در اين نشست با اشاره به اهميت دادن به كيفيت مسائل ارائه شده در این نمايشگاه بیان کرد که برگزاری نمايشگاه فرهنگ عاشورا به دليل فرهنگ سازی دينی و ارائه الگو به صورت غير مستقيم در آستانه ماه محرم است كه بايد با توجه اين مسئله كيفيت را در اولويت اول برای ارائه مطالب و موضوعات به مخاطبان قرار داد.

وی برگزاری اين نمايشگاه را موجب اصلاح برخی امور ضدفرهنگی در عزاداری‌ها عنوان کرد و افزود که در بسياری موارد ديده می‌شود كه برخی امور بر عزاداری‌ها تأثير مستقيم گذاشته و موجب رخنه خرافات و مسائل غيرفرهنگی به اين مراسم می‌شود، لذا برگزاری اين نمايشگاه با بررسی‌های كارشناسانه و ارائه اقلام با كيفيت به مخاطبان می‌تواند در پيشگيری از اين موارد جلوگيری كند.

مديركل تبليغات اسلامی از مسئولان فرهنگی خواست تا با حضور چشمگير در اين نمايشگاه به بررسی مسائل كيفی نمايشگاه پرداخته و دفاتر ائمه جمعه، حوزه‌های علميه، مدارس و دانشگاه‌ها را برای حضور در اين نمايشگاه تشويق كنند.

دشتکی ارائه محتوای مناسب و با كيفيت با همكاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای تبيين فرهنگ شيعی و عاشورايی در اين نمايشگاه را ضروری دانست.

وی در نمايشگاه سال گذشته حضور فعالان فرهنگی را كمرنگ خواند اما نمايشگاه با محتوايی به مخاطبان عرضه شد به گونه‌ای كه برخی خرافات عزاداری‌های امام حسين(ع) در اين نمايشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مسئول فرهنگی برگزاری نشست‌های تخصصی، ايجاد حلقه‌های معرفتی، بررسی و آسيب شناسی عزاداری عاشورا و محرم، استفاده از نيروهای جوان و به خصوص دانشجويان در برگزاری نمايشگاه و برگزاری مسابقات از جمله مواردی دانست كه بايد در اين نمايشگاه بدان توجه شده و عمل شود.

 حجت الاسلام منصور فرجی، مسئول نمايندگی نهاد رهبری در دانشگاه زنجان نیز به نقد برنامه‌های مذهبی و عزاداری‌های در زنجان پرداخت و بیان کرد که بايد در برنامه‌ بزرگ عزاداری برای امام حسين(ع) همچون دسته عزاداری حسينه اعظم زنجان با استفاده از يك شخصيت علمی كشوری اقدام به فرهنگسازی كرد تا عزاداری بدون نتيجه‌ای مطلوب و واحد برای مردم نبوده و در كنار آن يك فضيلت علمی را كسب كرده باشند.

 در پايان اين نشست حجت‌الاسلام منصور فرجی به عنوان مسئول سياستگذاری اين نمايشگاه انتخاب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما