تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۴۳۰۱

سال گذشته ۵۹۹ هزار ۵۸۴ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند

سال گذشته ۵۹۹ هزار ۵۸۴ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت: اصولاً وقتی بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح می‌شود دستاوردهای فنی و عمرانی مطرح می‌شود در صورتی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیاء مراسم و مناسک دینی و آئینی از جمله اعتکاف است.

وی ادامه داد: سنت حسنه اعتکاف به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی احیا و تجدید حیات پیدا کرده است. امروز حضور مردم به‌ویژه نسل جوان در اعتکاف قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. به برکت انقلاب اسلامی و تلاش همه دستگاههای فرهنگی و مرتبط، این مراسم به صورت فراگیر درآمده است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان یکی از رویش های انقلاب یاد می‌کنند.

معممی مقدم همچنین تصریح کرد: این آئین معنوی تاکنون مورد استقبال زنان و مردان بویژه جوانان، نخبگان و سایر اقشار اجتماعی قرار گرفته است و با فرهنگ سازی و مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری سایر نهادهای مرتبط، سال به سال بر رونق آن افزوده می‌شود و گسترش و توسعه پیدا می‌کند. هزینه های اعتکاف توسط معتکفین یا خیرین تأمین می‌شود و دستگاه های مرتبط فقط کار فرهنگی انجام می دهند. همدلی و همکاری دستگاه های حکومتی و حاکمیتی با مردم در اعتکاف تجلی دارد.

مدیر کل تشکلهای دینی افزود: از سال ۷۴ تا کنون که سازمان اقدام به ساماندهی و ترویج این سنت حسنه کرده است،‌ به طور میانگین سالانه حدود ۳۶% رشد آماری معتکفین را داشته ایم درسال۹۲تعداد معتکفین ۵۰۸۷۶۶ نفر در سراسر کشور بود و در سال ۹۳این تعداد به ۵۹۹۵۸۴ نفر افزایش یافت که دلیل عمده آن را میتوان بالارفتن ظرفیت مساجد و دانشگاه ها، مغایر نشدن زمان اعتکاف با امتحانات دانشگاه ها و مدارس، منظم شدن ثبت نام معتکفین و ثبت الکترونیکی آن و.. . شمرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیشترین استقبال از میان اقشار اجتماعی طلاب و دانشجویان بوده است ۳۵ % و در مجموع بانوان ۷۰% معتکفین را تشکیل داده اند. ۵۷% معتکفین نیز گروه سنی ۱۵-۳۰ سال بوده اند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما