تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۴۳۸۷

صحن طواف در ماه رمضان افتتاح مي شود

صحن طواف در ماه رمضان افتتاح مي شود
سلطان القرشي مدير اداره طرح‌هاي اداره كل امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوي (ص) اعلام كرد: تمام اقدامات مربوط به مرحله سوم طرح توسعه صحن طواف به پايان رسيده است و در چارچوب طرح عملياتي اين اداره كل، در ماه رمضان مي‌توان از آن استفاده كرد.

وي در گفتگو با الاقتصاديه خاطر نشان كرد: طرح توسعه شامل طبقه صحن، طبقه همكف و طبقه اول است و ظرفيت صحن طواف را به ۱۰۵ هزار نفر در هر ساعت خواهد رساند.

وي درباره توسعه مسجدالحرام از سمت شامل آن افزود: برخي مناطق آماده براي استفاده در موسم عمره رمضان شامل صحن‌ها و نمازخانه‌ها يا سرويس‌هاي بهداشتي وديگر خدمات مشخص خواهد شد. وي افزود ۹۵ درصد اقدامات ساخت و ساز به پايان رسيده است.

اين مسئول سعودي گفت: طرح توسعه شامل پيشرفته‌ترين و جديدترين سيستم‌هاي برقي و مكانيكي منسجم با نوع معماري فعلي مسجدالحرام و تقريبا مشابه آن است.

اين طرح همچنين شامل سيستم‌هاي جديد براي رهايي از زباله‌ها و دفع آن و سامانه‌هاي كنترل امنيت و سايه بان كردن صحن‌هاي خارجي است و فضاهايي كه طرح توسعه فعلي در آن اجرا مي‌شود با طرح توسعه اول و مسعي از طريق پل‌هاي متعدد براي ايجاد ارتباط حركتي امن از نظر ساماندهي و نظم حركت زائران مرتبط شده است.

اين مسئول سعودي ادامه داد: طرح توسعه پس از تكميل نهايي، ظرفيت بيش از يك ميليون نمازگزار را در اوقات شلوغي خواهد داشت.

اجراي طرح توسعه از سمت شمال غربي مسجدالحرام
وي خاطرنشان كرد: توسعه الشاميه طراحي شده است به گونه اي كه در مسافت ۲۰۰ متر از مركز كعبه مشرفه در ناحيه شمال غربي آغاز مي‌شود و تا عمق ۴۳۵ متر مي‌رسد به طوري كه مساحت‌ها و فضاهاي جديدي را شامل مي‌شود كه پس از تكميل طرح توسعه، گنجايش بيش از يك ميليون نمازگزار را خواهد داشت.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما