تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۲۰

استخراج بیش از ۱۳۰ توصیه درباره همدلی مردم و مسئولان از بیانات امام علی(ع)

استخراج بیش از ۱۳۰ توصیه درباره همدلی مردم و مسئولان از بیانات امام علی(ع)
آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار کرد: این مسئله یک موضوع قرآنی و روایی است؛ همانطور که در قرآن کریم تأکید شده «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» تحزب و چند دستگی در اسلام جایگاهی ندارد.

وی افزود: در اسلام تأکید شده است که مسلمانان تفرق پیدا نکنند و با هم باشند تا آبرویشان حفظ شود؛ حتی در آیه دیگری تأکید شده کسانی که در بین جامعه اختلاف ایجاد می‌کند جزو منافقانی هستند که باید به اشد مجازات مبتلا شوند.

ممدوحی تصریح کرد: تأکیداتی که آیات و روایات در مورد همدلی و همزبانی بین مسلمانان داشته، مختص یک دوره زمانی خاص نیست و دستوراتش از نظر زمانی عمومی است؛ بنابراین دستورات اسلام در رابطه با اتحاد و همدلی همیشگی و دائمی است و مردم باید آن را به عنوان یک وظیفه دینی و الهی بدانند.

وی با اشاره به تأکیدات امام علی(ع) در مورد همدلی و همزبانی مردم و مسئولان گفت: بیش از ۱۳۰ دستور در مجموعه بیانات و مکتوبات امیرالمؤمنین آمده است؛ در این دستورات به حکام در مورد اینکه چگونه با طبقات مختلف مردم برخورد داشته باشند، نکاتی مطرح شده است که لازم است هر یک از آنها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما