تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۴۴۲۱

مساجد تهران همچنان ظرفیت پذیرش معتکف را دارند/ لغو اعتکاف در برخی مساجد

مساجد تهران همچنان ظرفیت پذیرش معتکف را دارند/ لغو اعتکاف در برخی مساجد
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: برآورد ما از تعداد مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان تهران، ۶۰۰ مسجد است.

برخی از مساجد مجبور به لغو مراسم اعتکاف شده‌اند

وی ادامه داد: البته آمار نهایی بعد از مراسم اعتکاف اعلام می‌شود چرا که همین اکنون نیز برخی از مساجد به دلیل اینکه نتوانسته‌اند امکانات لازم برای برگزاری اعتکاف را فراهم کنند، مجبور به لغو مراسم خود شده‌اند.

حجت‌الاسلام کرمی در پاسخ به این سؤال که آیا ظرفیت مساجد استان تهران کاملاً پر شده است، گفت: ظرفیت پذیرش معتکف بیشتر مساجد مرکز شهر پر شده است اما علاقه‌مندانی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند با مراجعه به مساجد شرق، غرب، شمال و یا جنوب تهران می‌توانند ظرفیت خالی پیدا کرده ثبت‌نام کنند.

وی اعلام‌ کرد: برآورد ما این است که اگر می‌خواهیم متقاضیان اعتکاف استان تهران را به طور کامل پوشش دهیم حداقل به ۸۰۰ مسجد نیاز داریم بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده‌ایم با توجه به فتوایی علما مبنتی بر امکان برگزاری اعتکاف در مساجد عادی (مساجدی که مسجد جامع نیستند) مساجد را برای آماده‌سازی امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه و ... تشویق کنیم تا بتوانند مراسم اعتکاف را برگزار کنند.

مساجدی که هزینه اعتکاف آن را خیران می‌دهند بیشتر شده است

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: در سال جاری تعداد مساجدی که با رایزنی با خیران مراسم اعتکاف را رایگان برای مردم برگزار می‌کنند بیشتر شده است اما کماکان هستند مساجدی که از معتکفان هزینه‌های اعتکاف را می‌گیرند.

وی از خیران دعوت کرد که در برگزاری مراسم اعتکاف به مساجد کمک کنند و افزود: هیچ فضلی بالاتر از این نیست که خیری هزینه سفره افطار و سحر معتکفان را فراهم کند، چرا که جوانان ما در این فضا ساخته و تربیت می‌‌شوند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما