تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
۰
کد مطلب : ۲۴۶۰۰

سومین سوگواره استانی تعزیه کرمان خردادماه برگزار می شود

سومین سوگواره استانی تعزیه کرمان خردادماه برگزار می شود
سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره" ۲۵ اردیبهشت" است.

پاسداشت ارزش های حماسه حسینی و نهضت خمینی کبیر(ره) آسیب شناسی هنر تعزیه، ارتقای سطح تعزیه کرمان، حمایت از گروه های تعزیه، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بستر سازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی تعزیه با ایجاد وفاق و همدلی از اهداف برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان است.

بر اساس این گزارش، وجه تمایز این سوگواره نسبت به گذشته، اجرای یک مجلس تعزیه در بخش رقابتی است تا در شناخت و انتخاب برگزیدگان عدالت کامل برقرار شود.

در این دوره از سوگواره مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) توسط همه گروه های شرکت کننده شبیه خوانی می شود تا ضمن تحریف زدایی کامل از این مجلس معروف، در بخش های امام خوانی، علی اکبر خوانی، زن خوانی و بچه خوانی در قسمت موافق(اولیاء) و شمر خوانی، مبارز خوانی و منقض در قسمت مخالف یا اشقیاء خوانی، شبیه خوان نمونه استانی انتخاب شود.

گروه های تعزیه متقاضی حضور در سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت جاری، باید بر اساس شرایط و مقررات عمومی سوگواره که در متن فراخوان آمده اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.


ارسال لوح فشرده و متن تعزیه به همراه تکمیل فرم شرکت در سوگواره برای گروه های متقاضی حضور از سراسر استان الزامی است؛ استفاده از تمامی نسخ تعزیه معروف کشور در زمینه شهادت حضرت علی اکبر(ع) آزاد است.

تعزیه هایی که توسط گروه کارشناسی بازبینی برای شرکت در سوگواره انتخاب می شود، الزاما باید به صورت سنتی و میدانی اجرای عمومی شود و زمان اجرای تعزیه نباید از ۱۰۰ دقیقه بیشتر باشد.

محل اجرای مجالس تعزیه، سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار اعلام شده است و گروه های شرکت کننده می توانند آثار خود را به آدرس پستی انجمن تعزیه کرمان ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ و ۰۹۱۳۳۴۱۵۸۳۲ تماس بگیرند.

نتیجه حضور و یا عدم حضور گروه ها در سوگواره در تاریخ "۳۱ اردیبهشت" جاری توسط تیم کارشناسی بازبینی اعلام نظر می شود و زمان برگزاری سوگواره از ۱۴ خرداد همزمان با سالروز ارتحال امام به مدت هفت شب است؛ هرگونه تصمیم گیری در خصوص زمان اجرای هر گروه شرکت کننده بر عهده ستاد برگزاری سوگواره است.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما