تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۴۶۷۱

برپایی غرفه پیامبر رحمت(ص) با ۴۰۰ اثر در نمایشگاه کتاب

برپایی غرفه پیامبر رحمت(ص) با ۴۰۰ اثر در نمایشگاه کتاب
غرفه ویژه پیامبر رحمت(ص) در شبستان اصلی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا شده است. این غرفه در انتهای راهروی ۱۱ قرار دارد و به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) راه‌اندازی شده است.

آثاری که در این غرفه به نمایش گذاشته شده، حدود ۴۰۰ عنوان از کتاب‌هایی است که درباره حضرت محمد(ص) و حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) از سوی انتشارات دلیل ما نوشته شده و مجموعه کتاب‌های ناشران داخلی در این غرفه گردآوری شده است.

با برپایی این غرفه، میلاد امام علی(ع) و بعثت پیامبر پیوند زده شده است و در میان کتاب‌ها، آثار شاخصی از نویسندگان برجسته کشورمان به چشم می‌خورد، از جمله این آثار می‌توان به «درس‌های پیامبر اعظم(ص)» اشاره کرد که گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره شخصیت، ویژگی‌ها، و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری منتشر شده.


کتاب «سیره اجتماعی پیامبر اعظم(ص)» نوشته محمدجواد برهانی از سوی موسسه بوستان کتاب عنوان دیگری است که نویسنده دستورهای فردی و اجتماعی اسلام را که از سیره پیامبر(ص) برداشت شده‌اند در ۹ فصل و با ذکر مصادیق آورده است.

«اهل بیت(ع) در آیه تطهیر» کتابی است که به قلم علامه سیدجعفر مرتضی عاملی نوشته شده و محمد سپهری آن را ترجمه کرده است و یا کتاب دیگری از علامه مرتضی عاملی «دختران یا دخترخوانده‌های پیامبر(ص)» نام دارد.

«پیامبری و پیامبر اسلام» اثر آیت‌الله ابراهیم امینی، «پیامبر عهد و نور امت‌ها» که به رمزگشایی از بشارت‌های کتاب مقدس درباره پیامبر(ص) پرداخته است، «سیره پیامبر اعظم(ص)» در گذر از جامعه جاهلی به جامعه اسلامی نوشته نجف لک‌زایی و «گزارش لحظه به لحظه از ولادت پیامبر(ص)» از عناوین دیگری است که درباره پیامبر(ص) در این غرفه جای گرفته است.

از عناوین دیگری که درباره امام علی(ع) در این غرفه جای گرفته است، می‌توان «قرآن در غدیر و غدیر در قرآن»، «در پیشگاه امام پارسایان»، «امام علی(ع)؛ عدل و تعادل»، «غدیر و شعر فارسی»، «قرآن‌نامه غدیر»، «حدیث مهر در باور شعر»، «غدیر در نگاه خورشید» و «خطابه غدیر در آینه اسناد» اشاره کرد.

این غرفه از روزهای نخستین برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا و تخفیف ۴۰ درصدی برای کتاب‌ها در نظر گرفته شده بود که این تخفیف از روز گذشته افزایش یافته و تا پایان نمایشگاه یعنی ۲۶ اردیبهشت‌ماه برقرار است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما