تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۲۴۹۵۵

اعزام ارزان به عتبات عالیات طی ماه رمضان/ عراق آماده لغو روادید نیست

اعزام ارزان به عتبات عالیات طی ماه رمضان/ عراق آماده لغو روادید نیست
محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج زیارت از افزایش تعداد زائران عتبات عالیات طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: بعد از آزادسازی تکریت که منجر به باز شدن راه زیارتی شهر کاظمین شد، تعداد زائران ایرانی عتبات افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: این روند با تعطیلی عمره نیز افزایش یافت و موجب شد نسبت به سال قبل تعداد زائران افزایش پیدا کند. البته نباید فراموش کرد که خرداد ماه سال گذشته با حمله داعش به عراق تعداد زائران کاهش داشت اما اکنون ثبت‌نام‌ها با استقبال زیادی مواجه بوده است.

نظافتی با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون تنها مسیر زیارتی برای مردم، عتبات عالیات است، گفت: حدود ۸۰ کاروان در روز به صورت زمینی و هوایی از همه استان‌های کشور به عراق تردد می‌کنند یعنی در آن‌واحد ۵۶۰ اتوبوس زائر در عراق حضور دارد(هر اتوبوس ۴۰ نفر زائر دارد به عبارتی هر روز ۲۲ هزارو ۴۰۰ زائر ایرانی در عراق حضور دارند) و اکنون تمامی کاروان‌های عتبات پُر است.

لغو روادید عتبات عالیات؛ عراق آماده نیست!

وی در پاسخ به این سؤال که در سفر رئیس سازمان حج و زیارت ایران به عراق و سفر مسئولان عراقی به ایران مسئله لغو روادید عتبات عالیات مطرح شد، این مسئله چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: ایران به طور کامل با این موضوع موافق است و تقریباً در این خصوص دو طرف به توافق رسیده و همه مسائل انجام شده است اما طرف عراقی برای اجرایی شدن این مسئله اعلام آمادگی نکرده است.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج زیارت افزود: طرف عراقی عنوان می‌کند که با توجه به شرایطی که اکنون بر عراق حاکم است، بهتر است فعلاً این برنامه اجرا نشود و تاریخ اجرای آن از طرف عراقی فعلاً به تعویق افتاده است.

ثبت‌‌نام اعزام به عتبات عالیات طی ماه رمضان آخر هفته جاری آغاز می‌شود

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بسته‌های ماه مبارک رمضان عتبات عالیات بدون قرعه‌کشی تا آخر هفته جاری آغاز می‌شود، گفت: امسال بسته‌های ۱۴ روزه و ۲۳ روزه برای اعزام طی ماه رمضان به عتبات عالیات ارائه شده اما علی‌رغم افزایش تعداد روزهای حضور در عراق، قیمت این بسته‌ها افزایش چندانی نداشته است.

نظافتی افزود: اکنون قیمت بسته‌های هوایی یک هفته‌ای حدود یک میلیون ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است اما در ماه رمضان که روزهای حضور سه برابر شده قیمت بسته‌ها یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما