تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۵۰۷۷

55 مداح کنگانی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مرثیه‌سرایی می‌کنند

55 مداح کنگانی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مرثیه‌سرایی می‌کنند
ابوذر حسین‌پور در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: کانون مداحان کنگان در مناسبت‌های مختلف حضوری پررنگ داشته و دارد و در این ایام نیز شاهد حضور باشکوه این قشر هستیم.

مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی کنگان از مشارکت ۵۵ مداح شهرستان کنگان برای برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) خبر داد.

حسین‌پور گفت: امام خمینی (ره) از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و نیز تقوای عملی و علمی، از بزرگ‌ترین شخصیت‌های اسلامی به شمار می‌آمد، اراده پولادین وی که ریشه در ایمان و اتکا به خداوند داشت، اجازه نمی‌داد هیچ مانعی در عملی ساختن مقاصد والایش جلودار شود.

مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان کنگان بیان داشت: طی هماهنگی‌هایی که با هیئت رئیسه این کانون انجام شد، ۵۵ مداح برای برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: مداحی، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های مداحان در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) است.

مسئول هیئت مذهبی امام سجاد (ع) کنگان نیز از برگزاری مراسم ولادت حضرت علی اکبر (ع) در مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان خبر داد.

عبدالامیر ربیعه گفت: حضرت علی اکبر (ع) در مکتب انسان‌ساز پدر شیوه‌های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان‌های مقدس آن را آموخت، او در روز عاشورا نخستین نفر از بنی‌هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت را سر کشید.

مسئول هیئت مذهبی امام سجاد (ع) شهرستان کنگان یادآور شد: مراسم ولادت حضرت علی اکبر (ع) در مسجد امام سجاد (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام قاسم نصاری روحانی مستقر این شهرستان و مداحی کاظم ربیعه مداح بومی همراه خواهد بود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما