تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۵۲۴۰

فیلمنامه باکیفیت، عامل مهمی برای موفقیت سریال‌های مناسبتی است

فیلمنامه باکیفیت، عامل مهمی برای موفقیت سریال‌های مناسبتی است
کیمیا بابائیان، بازیگر با این‌که سریال‌های ماه رمضان فرصتی برای بهتر دیده شدن است، اظهار کرد: هم اکنون مشغول بازی در یک سریال ۴ قسمتی با نام «گناه چهارم» هستم. در این کار که از متن بسیار خوبی بهره برده، سعی شده که به موضوعات دینی و قرآنی نگاهی ظریف شود، بدون اینکه تماشاگر به صورت مستقیم با معانی مورد نظر کار برخورد کند.

وی افزود: در «گناه چهارم» داستان دو خانواده بیان می‌شود که به دلیل قتلی ناخواسته هر کدام از آنها به نوعی درگیر مشکلات خاص خود هستند. در این میان مضامینی چون قصاص و گذشت که هر کدام در آموزه‌ها و دستورات دینی بارها مورد توجه قرار گرفته موضوع و محور کار است.

این بازیگر در پاسخ به این که مهمترین امتیازی که برای یک کار موفق مناسبتی می‌توان نام برد، چیست، گفت: مهمترین فاکتور در این زمینه، فیلمنامه است که مشخص می‌کند یک سریال مناسبتی چه کیفیتی داراست. مطلب دیگر به تیمی که چنین کارهایی (مناسبتی) را می‌سازد بر می‌گردد که به عقیده من در این مینی سریال (گناه چهارم) به شکل خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

حضور در کارهای مناسبتی باعث دیده شدن بازیگر می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که حضور در سریال‌های مناسبتی چه امتیازاتی برای بازیگر در پی دارد، بیان کرد: حضور در سریال‌هایی که در ماه رمضان پخش می‌شود بهتر و بیشتر دیده می‌شود، چون اکثر مردم بعد از افطار مخاطب چنین کارهایی هستند. برای همین معمولاً بازیگران دوست دارند در کارهایی که در این ایام پخش می‌شود حضور داشته باشند.

این بازیگر با بیان این‌که تعجیل در ساخت سریال‌های ماه رمضان به روی عوامل فشار وارد می‌کند، بیان کرد: مهمترین سختی کارهای ماه رمضان این است که به شدت در بحث زمان، فشار روی عوامل وارد است. برای همین برخی مواقع شاید روزی ۱۵ یا ۱۶ ساعت تصویربرداری انجام شود.

ساخت سریال‌های مناسبتی با تعجیل نباشد

بابائیان متذکر شد: اگر برای ساخت کارهای مناسبتی زمان کافی در نظر گرفته شود، کیفیت تولیدات هم رشد مطلوبی پیدا خواهد کرد، چون کارگردان فرصت دارد که سکانس‌های مد نظر خود را بگیرد. در ضمن بازنویسی‌هایی که در حین فیلمبرداری انجام می‌شود با دقت نظر بیشتری روی می‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: به عقیده من ویژگی سریال مناسبتی را نباید در ظاهر خلاصه کرد، بلکه معنا و نتیجه‌ای که از یک سریال تلویزیونی حاصل می‌شود می‌تواند ملاک برای یک کار موفق دینی باشد. با این توضیح ممکن است یک کار در ظاهر اشاره‌ای مستقیم به ماه رمضان نداشته باشد، اما داستانش به گونه‌ای باشد که مخاطب به شدت تحت تاثیر کار قرار گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما