تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۹

رویت هلال ماه رمضان در غروب امروز بعید است

رویت هلال ماه رمضان در غروب امروز بعید است
رحمت الله فارسی با اشاره به تشکیل ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در شهرستان ورامین اظهار داشت: طی چندسال گذشته ستاد استهلال شهرستان ورامین در آستانه ماه مبارک رمضان گروهی را برای رویت هلال این ماه تشکیل می دهد.

رییس ستاد استهلال شهرستان ورامین افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر گروه استهلالی شهرستان ورامین از تجربه بیشتری برخوردار شده اند و با حضور متخصصین علم نجوم در زمینه رویت هلال ماه رمضان و شوال اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی ادامه داد: ستاد استهلال شهرستان ورامین به همت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان تشکیل شده است که نمونه آن در بسیاری از شهرستان های کشور وجود ندارد و این امر مایه مباهات و خرسندی است.

این مسئول اضافه کرد: ستاد استهلال شهرستان ورامین گزارشات خود درباره رویت هلال ماه رمضان و شوال را هر ساله به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می کنند به طوری که در یکی از این سال ها، ستاد استهلال شهرستان ورامین از جمله اولین گروه هایی بود که هلال ماه شوال را رویت کرد.

وی بیان داشت: به منظور تریبت علاقه مندان به علم نجوم در طول سال کلاس هایی با حضور اساتید این رشته در مجتمع علمی فرهنگی صاحب الزمان(عج) برگزار می شود و در تابستان امسال نیز این کلاس های در مجتمع صاحب الزمان دائر خواهد بود.

فارسی گفت: شرکت کنندگان در کلاس های نجوم به همراه گروه استهلال شهرستان ورامین برای رویت هلال ماه رمضان و شوال اعزام می شوند تا زمینه فراگیری و آشنایی هر چه بیشتر انان با علم نجوم فراهم شود.

رییس ستاد استهلال شهرستان ورامین با اشاره به تشکیل گروه استهلال برای رویت هلال ماه مبارک رمضان گفت: رویت هلال ماه رمضان در غروب امروز بعید است به همین خاطر به احتمال فراوان روز پنجشنبه به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان محسوب می شود.

گفتنی است در سال ۹۰ و با حمایت های امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، اولین گروه ستاد استهلال در دیار ۱۵ خرداد شکل گرفت و طی پنج سال گذشته همواره گروه استهلال دفتر امام جمعه ورامین در مقاطع مهم و حساس، با حضور در مناطق مختلف کار رصد ماه را دنبال کرده و به موفقیت های چشمگیری نیز دست یافته است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما