تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۵۶۰۷

فیلم «رستاخیز» نمی توانست تمام ابعاد نهضت عاشورا را دربرداشته باشد

فیلم «رستاخیز» نمی توانست تمام ابعاد نهضت عاشورا را دربرداشته باشد
احمدرضا درویش عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی اکران «رستاخیز» در آذربایجان شرقی که به همت حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: برای پی بردن به حرکت امام حسین(ع) فقط کافیست به این بپردازیم که ایشان درمقابل چه جریانی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آثار زیاد فرهنگی و هنری در طول تاریخ برای نهضت و قیام عاشورا خلق شده است، ادامه داد: ولی باز بشر احساس نیاز می کند، بدون شک دلیلش این است که حرکت و جنبش امام حسین(ع) و معرفت ایشان مدام قابل تکرار است.

درویش درهمین خصوص گفت: چرا این همه نیاز است که محتوا تولید شود؟ این نشانگر این موضوع است که عمق و ژرفای این نهضت بزرگ است.

وی سپس با اشاره به اینکه رستاخیز نمونه کوچکی از مجموعه اوراقی است که درخصوص نهضت عاشورا ساخته شده است، گفت: برای همین فیلم "رستاخیز" نمی توانست تمام ابعاد نهضت عاشورا را در برداشته باشد.


کارگردان فیلم رستاخیز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «رستاخیز» روایتی از نهضت امام حسین (ع) است، افزود: هنرمندان و عوامل این فیلم با باور و اعتقاد عمیقی وارد این کار شدند و امیدوارم بهره خوبی از این کار معنوی و مذهبی نصیب بینندگان و هنرمندان مجموعه شود.

مخاطبان اصلی رستاخیز جوانان هستند

درویش با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه ۱۱ سال طول کشید، گفت: تجربه خوبی در این مسیر بدست آوردیم و از همه بزرگان دینی و علمای مذهبی مشاوره گرفتیم تا این اثر حاصل شد و امیدوارم مورد رضایت قرار گیرد.

کارگردان فیلم رستاخیز با تاکید بر اینکه تولید آثار هنری نیازمند زنجیره و دسته بندی های مشخص است، گفت: باید تقاضا را در این مسیر شناسایی می کردیم چراکه ما در عصر رسانه زندگی می کنیم.

وی با بیان اینکه سطح توقع ها بسیار متفاوت است، افزود: مخاطبان اصلی رستاخیز جوانان هستند. این فیلم اگر بتواند تلنگر بزند موفق عمل کرده است.

درویش با بیان اینکه نام امام حسین(ع) برای ما برندگی و پیروزی کلمه حق بر شمشیر را تداعی می کند، ادامه داد: ما شیعیان مجموعه ای از این گنجینه ها را در فضای آشفته منطقه در اختیار داریم که باید با غرور به آنها تکیه کنیم و در این کارزار سکوت نکنیم.

کارگردان فیلم رستاخیز با تشکر از حوزه هنری استان برای اکران این فیلم در آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم این استان به الگوی فاخر اکران بین دیگر استان های کشور تبدیل شود و به همه ثابت شود که اگر امکانات نمایشی عادلانه توزیع شود همه سینماهای استان های مختلف پر از تماشاگر خواهد بود.


ترویج فرهنگ شهادت اصلی ترین نقطه قوت "رستاخیز"

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ شهادت و ایثار اصلی ترین نقطه قوت فیلم "رستاخیز" است.

حسن میلانی با تاکید بر اینکه باید پیام اصلی نهضت عاشورا و ظلم ستیزی امام حسین(ع) به نسل جوان متقل شود، افزود: ظلم ستیزی امام حسین(ع) در فیلم رستاخیز به خوبی نشان داده شده است.


وی ادامه داد: البته نقش حضرت زینب در نهضت عاشورا در این فیلم به خوبی نشان داده نشده است.

میلانی با بیان اینکه عاشورا نماد آزادگی است، گفت: امیدوارم این فیلم به دلیل برخورداری از مفاهیم عمیق اخلاقی، تربیتی و دینی یکی از پرمخاطب ترین فیلم های اکران شده در تبریز باشد.

وی اعلام آمادگی کرد که برای اطلاع رسانی و تبلیغات اکران این فیلم در استان و تبریز اقدام کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما