تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۵۷۷۰

ثبت‌نام عتبات عالیات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود/ ظرفیت اعزام ۷۰۰۰ دانشگاهی

ثبت‌نام عتبات عالیات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود/ ظرفیت اعزام ۷۰۰۰ دانشگاهی
نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با هدف تشریح برنامه‌های سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، امروز دوشنبه ۲۲ تیر ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حجت‌الاسلام فقیهی در خصوص عمره دانشگاهیان، گفت: در سال جاری قرار بود ۱۸ هزار دانشجو و استاد به عمره اعزام شوند اما به دلیل مشکلات به وجود آمده و تعلیق عمره فقط موفق شدیم پنج هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان را به عمره اعزام کنیم.

اولویت اعزام به دانشجویانی است که موفق به اعزام عمره نشده‌اند

وی با تأکید بر اینکه در خصوص اعزام دانشجویان به عمره تابع سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هستند، گفت: در صورت آغاز مجدد اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده، اولویت اعزام با این گروه از دانشجویانی خواهد بود که موفق به تشرف نشده‌اند.

حجت‌الاسلام فقیهی در خصوص عتبات عالیات دانشگاهیان نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۲ دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات داشته‌‌ایم که طی این اعزام‌ها بیش از ۶۰ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

وی در ادامه به نتایج جدید‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته از دانشجویان در خصوص سفره عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: ۷۴ درصد دانشجویان اعزامی به عتبات برای اولین بار به شهرهای مقدس عراق مشرف می‌شده‌اند و ۵۵ درصد آنها مشغول به تحصیل، ۲۷ درصد دانشجوی شاغل و ۱۲ درصد نیز استاد بوده‌اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: همچنین بر اساس آمارهای به دست آمده ۱۲ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۸ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۶ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد نیز در مقطع دکتری در حل تحصیل بوده‌اند.

۶۲ درصد دانشگاهیان بسته فرهنگی دریافت کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه در هر دوره اعزام بسته‌های فرهنگی به دانشگاهیان ارائه می‌شود، گفت: ۶۲ درصد دانشگاهیان اعلام کرده‌اند بسته‌های فرهنیگ را دریافت کرده‌اند و ۳۸ درصد دریافت نکرده‌اند که دلیل این مسئله این بوده که ما بسته‌ها را به مراکز استان‌ها اعزام می‌کنیم و برخی از دانشگاهیان به دلیل دوری از مرکز استان موفق به دریافت بسته‌های فرهنگی نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام فقیهی ادامه داد: در سفرهای عتبات عالیات دانشگاهیان زیارت دوره ویژه برای آنها برگزار و دانشگاهیان از مکان‌های خاصی مثل بیت امام راحل، کتابخانه علامه امینی و ... بازدید می‌کنند که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۶ درصد آنها این زیارت را خیلی خوب و خوب، ارزیابی کرده‌اند.

رضایت ۷۰ درصدی دانشجویان از برنامه کربلاشناسی

وی از برگزاری برنامه کربلا شناسی در کربلا نیز خبر داد و گفت: ۷۰ درصد دانشگاهیان از این برنامه راضی بوده‌اند، ۱۲ درصد در آن شرکت نکرده‌اند و ۱۵ درصد نیز این برنامه را مفید ندانسته‌اند همچنین ۷۳ درصد از دانشگاهیان از مدیر کاروان خود بسیار زیاد و زیاد راضی بوده‌اند.

فقیهی اعلام کرد: ۵۲ درصد دانشگاهیان اعزامی نتیجه سفر خود را مأنوس شدن با اهل بیت(ع)، ۱۹ درصد تعالی و قرب الهی و ۲۸ درصد تحول و به خود آمدن ارزیابی کرده‌اند.

ثبت‌نام از فردا آغاز می‌شود

وی در ادامه اعلام کرد: سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا با ثبت‌نام پنج گروه دانشگاهی شامل دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان دختر مجرد به همراه یکی از محارم، دانشجویان متأهل، استادان و کارمندان آغاز می‌شود و پس از مهلت ۱۱ روزه برای ثبت‌نام قرعه‌کشی در روز سوم مرداد ماه صورت و نتایج اعلام می‌شود.

فقیهی زمان اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات را ۲۰ مرداد ماه اعلام و اظهار کرد: طی سه ماه (تا ۲۰ آبان ماه ۹۴) روزانه دو کاروان شامل یک کاروان زمینی و یک کاروان هوایی عازم عتبات می‌شود. یعنی با ۱۹۰ کاروان هفت هزار دانشجوی به عتبات مشرف خواهند شد.

۹۶۰ هزار تومان هزینه سفر زمینی و یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه سفر هوایی

وی در خصوص قیمت‌های سفر نیز گفت: ۹۶۰ هزار تومان هزینه سفر زمینی و یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه سفر هوایی از مقصد تهران است و این هزینه نسبت به دوری و نزدیکی مراکز اعزام در شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود.

فقیهی یکدست و تحصیل کرده بودن کاروان‌های دانشگاهیان و برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه برای سفر عتبات عالیات را از ویژگی‌های سفر عتبات عالیات دانشگاهیان برشمرد و گفت: برای ارائه وام دانشجویی با دو بانک صحبت شده و طی دو روز آینده با یکی از این دو بانک به توافق خواهیم رسید تا به دانشجویان اعزامی یک میلیون تومان وام سفر ارائه شود.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که نامشان برای اعزام به عمره دانشجویی اعلام شده بود اما موفق به تشرف نشدند در اولویت اعزام به عتبات هستند و حتی اگر مدیر کاروان‌ عمره اعلام کند که اعضای کاروان عمره خواستار تشرف به عتبات عالیات هستند، اعضای همان کاروان به صورت کاروان عتبات عالیات به عراق اعزام می‌شود البته با این اعزام سهمیه عمره آنها از بین نخواهد رفت.

فقهی در پایان گفت: طول سفر هفت روز است که سه روز در کربلاف سه روز در نجف و یک روز در کاظمین اقامت صورت خواهد گرفت و دانشگاهیان از فردا با مراجعه به سایت labbayk.ir مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما