تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۰۶۷

جشنواره «تئاتر رضوی» برای تخصصی و جهانی شدن ظرفیت لازم را داراست

جشنواره «تئاتر رضوی» برای تخصصی و جهانی شدن ظرفیت لازم را داراست
به گزارش ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی»، رسول نجفیان؛ هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون پیرامون این جشنواره به اظهار نظر پرداخت و گفت: نباید موضوعات مربوط به امام رضا(ع) را محدود کرد زیرا هر جا بحثی از اخلاق‌مداری، ادب، عشق و مهربانی باشد می‌تواند به این امام بزرگوار ارتباط داشته باشد.

وی تأکید کرد: کسانی باید وارد نمایشنامه‌نویسی در حوزه رضوی شوند که اهل مطالعه، توانمند و اثرگذار هستند و در این زمینه باسواد به شمار می‌روند زیرا در غیر این صورت اثری که در این حوزه تولید می‌شود اعم از فیلم، شعر و آهنگ، ژورنالیستی به شمار رفته و دارای عمقی در شأن امام هشتم نخواهد بود.

این هنرمند عرصه بازیگری و نویسندگی، برگزاری جشنواره‌هایی مانند «تئاتر رضوی» را لازم دانست و توضیح داد: چنین جشنواره‌هایی لازم است زیرا ما باید هویت‌های عرفانی، ایمانی و دینی خود را با زبان هنری به دنیا بشناسانیم تا بتوانیم در مقابل ایران‌‎هراسی که توسط دشمنان دنیا را فرا گرفته، پاسخی داشته باشیم البته باید محتوای جشنواره به حدی اثرگذار شود که بتواند پیام عشق و مهربانی دین مبین اسلام و امامان را به نمایش درآورد.

نجفیان تاکید کرد: باید دست اندرکاران این جشنواره به دنبال جریان‌سازی در فضای هنری کشور باشند و این امر را در چشم انداز این رویداد بزرگ قرار دهند و البته نباید به جریانات فرهنگی به صورت مکانیکی نگاه کرد بلکه باید نگاه دراز‌مدت وجود داشته باشد.

این گزارش حاکی است، عباس قائد‌رحمت؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ستاد خبری ئهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» با ابراز خرسندی از اثرات خوبی که جشنواره «تئاتر رضوی» در سال‌های برگزاری خود داشته است، افزود: انتظار می‌رود جشنواره با عظمت، مهم و معنوی تئاتر رضوی جهانی شود.


وی گفت: باید برای تمام ائمه اطهار(ع) جشنواره هنری برگزار کرد تا بتوان در این جشنواره‌ها محصول تلاش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف به ویژه تئاتر و سینما به نمایش درآورد و در جشنواره تئاتر رضوی نیز از طریق زبان زنده، نافذ، اثرگذار و پویای نمایش، مبلغ فرهنگ و سیره پاک رضوی باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اثرات خوبی که جشنواره «تئاتر رضوی» در سال‌های برگزاری خود داشته است، افزود: باید تمهیدی اندیشیده شود که نتایج این جشنواره و دستاوردهای آن به درستی منتشر شود زیرا به نظر می‌آید پیام‌های آن، آنگونه که باید و شاید در جامعه اطلاع‌رسانی نشده است.
وی گفت: برای برگزاری جشنواره باید تفکری جهانی داشت تا با این کار ضمن آنکه شیعیان و علاقه‌مندان ائمه اطهار(ع) از تمام نقاط دنیا بتوانند هنرنمایی خود را در این جشنواره‌ها شرکت دهند، ما نیز بتوانیم پیام جشنواره رضوی را صادر کنیم تا مخاطب آن نیز جهانی شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت صدور فرهنگ رضوی در قالب هنر به دنیا، افزود: باید تلاش شود فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را نهادینه کرد و توسعه داد که یکی از اهداف این جشنواره‌ها نیز اثرگذاری بر فرهنگ است، ضمن آنکه برگزاری این جشنواره‌ها موجب می‌شود در فضای هنری به یک زبان فاخر و اثرگذار دست پیدا کنیم که بتواند مفاهیم دینی را از طریق زبان هنر به مخاطب منتقل کند.
یادآور می‌شود، دهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» ۲۵ تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت‌قدم وحید برگزار خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما