تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۶۱۵۵

سریال‌های ماه رمضان مناسب این ایام نبودند

سریال‌های ماه رمضان مناسب این ایام نبودند
امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره برنامه‌های مناسبتی سیما در رمضان ۹۴ اظهار کرد: به عقیده من برنامه‌های سیما در رمضان امسال کیفیتی مطلوبی نداشت. به نوعی می‌توان گفت که هر سال نسبت به سال قبل افت کیفی محسوسی را شاهد هستیم که نشان می‌دهد توجه به این حوزه در حال کاهش است؛ البته دلایلی نیز برای این مسئله از سوی مدیران مطرح می‌شود که عمدتاً به مسائل مالی بر می‌گردد.

وی افزود: سیما برای اینکه بتواند محدودیت‌های مالی خود را به نوعی پوشش دهد سعی کرده راهکارهای مناسبی را مد نظر قرار دهد که برخی مواقع به نتیجه دلخواه منجر نمی‌شود. یکی از این راهکارها جذب اسپانسر برای سریال‌های تلویزیونی است. این اتفاق را در یکی از سریال‌های امسال به وضوح مشاهده کردیم، اما شکلی که برای تبلیغ محصولات این اسپانسر انتخاب شده بود به هیچ وجه جذابیت لازم را نداشت.

تهیه‌کننده فیلم «اشک و سرما» به توضیح فوق اضافه کرد: ‌البته استفاده از اسپانسر به خودی خود امری ناپسند نیست، چون از این حربه در تمامی کشورهای جهان برای درآمدزایی استفاده می‌شود، اما این کار به شکلی صحیح و در جای خود انجام می‌شود، نه این‌که به هر بهانه‌ای بخواهیم محصولات اسپانسر را در کار جای دهیم. این روش جدا از اینکه سبب آزار تماشاگر می‌شود به نوعی سطح کار را پایین می‌آورد.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های غیر نمایشی سیما تا چه حد توانست موفق باشد، گفت: متاسفانه من نتوانستم اکثر کارهایی که در این حوزه پخش شد را ببینم، اما برنامه‌های افطار به عقیده من توانسته بود اوقات خوبی را برای مردم فراهم کند، به ویژه برنامه «ماه عسل» که به عقیده من با ماه رمضان عجین شده و مردم نیز به خوبی آن را پذیرفته‌اند. نکته مهم درباره این برنامه آن است که تماشاگر به هیچ وجه احساس نمی‌کند که با کاری سفارشی و شعاری رو به رو است. دلیل این امر نیز مشخص است، زیرا آدم‌هایی در آن حضور دارند که از جنس مردم هستند.

شریفی در ادامه بیان کند: در میان سریال‌های امسال تنها به «گاهی به پشت سر نگاه کن» از لحاظ کیفی نمره قبولی می‌دهم، چون انصافاً توانسته بود استانداردهای لازم سریال‌های تلویزیونی را داشته باشد، اما متاسفانه به واسطه ساعت پخش نامناسب این کار فرصت دیده شدن را پیدا نکرد. درباره «دردسرهای عظیم ۲» نیز بهتر است اظهار نظری نکنم، چون به عقیده من چیزی برای گفتن در آن وجود نداشت. «پایتخت» نیز کاری بود که تنها خنداندن را مد نظر داشت و کیفیت برایش آن‌چنان ملاک نبود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضیافت» از مسئولان سیما سؤال کرد: می‌خواهم بدانم مضامین کدامیک از سریال‌های ماه رمضان با ایام مورد نظر همخوانی داشت، البته منظور این نیست که در آن کارها، پیام‌های اخلاقی و دینی وجود نداشت، بلکه منظور این است که این تولیدات را می‌شد در هر زمانی از سال پخش کرد، اما این کارها برای این ایام، مناسب نبود.

وی در انتها تصریح کرد: من خود تهیه کارهای مناسبتی را تجربه کرده‌ام و می‌دانم چه فشاری در این کارها وجود دارد. برای همین اگر زمان کافی برای ساخت این تولیدات در اختیار سازندگان قرار گیرد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما