تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۳

امسال ۱۸۰۰ گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند

امسال ۱۸۰۰ گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند
رضا درگاهی عصریکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱ آذر ۹۳ اولین سری پرواز های عمره و ۱۸ فروردین آخرین پرواز عمره سال ۹۳-۹۴ انجام شد و پس از آن هیچ اعزامی نداشتیم.

وی ادامه داد: گلستانی های اعزام شده به حج تمتع در قالب ۱۳ کاروان ساماندهی می شوند.

درگاهی با بیان اینکه ۴۸ درصد حجاج آقا و بقیه خانم هستند، افزود: جوانترین زائرپسری ۱۵ ساله از بندرترکمن و مسن ترین زائر آقایی ۸۶ ساله از گنبدکاووس است.

وی در خصوص حداقل هزینه حج تمتع که زائران به کاروان ها پرداخت می کنند، گفت: با ۵ درصد کاهشی که وجود دارد مبلغ پرداخت شده به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بیشترین هزینه ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسیده است که در سال گذشته کمترین میزان ۹ میلیون و ۷۰۰ تومان بوده است.

رئیس حج و زیارت گلستان ادامه داد: اولین پرواز حجاج تمتع از ۳ تا ۶ شهریور به مقصد مدینه آغاز و آخرین پرواز در ۱۰ مهر ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۹ مدیر کاروان و خدمه نیز اعزام می شوند، افزود: کاروان های اعزام شده با ۶ پرواز از گلستان اعزام می شوند.

درگاهی با اشاره به اینکه امسال کاهش ۲۰ درصدی اعزام به عمره را به دلیل توسعه مسجدالحرام داریم، گفت: اعزام امسال به عتبات عالیات به نسبت سال گذشته تا کنون ۲۰ درصد افزایش داشته و از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر تا شهریور سال ۹۳ به ۷ هزار نفر تا امروز رسیده است و بر اساس پیش بینی تا پایان سال ۲ برابر می شود.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی(ع) ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ویزای انفرادی برای عراق دریافت کردند و ۱۰ میلیون تومان از کارگزاران جمع آوری و برای زائران در طول مسیر هزینه شد.

کمبود روحانی در اعزام به عتبات عالیات در گلستان

در ادامه این جلسه مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان نیز به کمبود روحانی در اعزام به عتبات عالیات در استان گلستان اشاره کرد.

حجت الاسلام عباس داروئی ادامه داد: در سال های ۹۱ و ۹۳ تعداد ۲ آزمون برای روحانیون برگزار شد که نفرات قبول شده در این آزمون ها به گردونه اعزام به حج و عتبات عالیات پیوستند.

وی افزود: مهمترین اولویت های ما برگزاری برنامه های فرهنگی در حج است و در همین راستا اعزام روحانی، اعزام مداح، توزیع محصولات فرهنگی برای اهل تسنن و اهل تشیع و برگزاری همایش یاوران حج انجام می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما