تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۴۵۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی عنوان کرد:

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است
علی جنتی روز دوشنبه طی پیامی که توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت قرائت شد عنوان کرد: نسیمی که از سمت خراسان می وزد و موجی که این جشنواره بین المللی به راه انداخته کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رافت امام هشتم (ع) به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و زرافشان خراسان رهنمون کرده است.

وی در این پیام اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بعد از ۱۳ سال به همه استانها و شهرهای بزرگ سفر کرده و منشاء آفرینش های فرهنگی و هنری بسیاری در حوزه فرهنگ رضوی شده است.

جنتی در پیام خود عنوان کرد: سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بعد از یکسال مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر همزمان با ولادت آن حضرت در جوار بارگاه شمس الشموس بار اقامت می افکند تا جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل انگیز رضوی معطر شده، سرآمدان و برترین های خویش را معرفی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره موجب شده که جوانه های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالم تاب رضوی به خود ببالند و در بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.

وی اظهار داشت: در دهه کرامت که برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استانها به نقطه نهایی خود رسیده و به بار نشسته است وظیفه خود می دانم بهترین درودهایم را به همه شیفتگان گمنام امام هشتم (ع) که در جای جای کشورمان بدون هیچ ادعایی عهده دار برگزاری جشنواره ها و همایشهای موضوعی جشنواره شدند و برای ترویج این فرهنگ قدسی تلاش می کنند، ارایه دهم و از آنان سپاس گذاری کنم.

وی خاطر نشان کرد: ایران سرزمین بالنده ثامن الحجج (ع) است، همو که عالم آل محمد (ص) و کانون پرتو افکنی برکات معنوی برای این سرزمین است.

 دهمین همایش سراسری علمی و پژوهشی جاده ولایت روز دوشنبه با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنايع دستى و گردشگرى در تالار اجتماعات موزه خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما