تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۷

برگزیدگان شعر آیینی در شیراز تجلیل شدند

برگزیدگان شعر آیینی در شیراز تجلیل شدند
در این شب شعر که شامگاه چهارشنبه با همراهی مرکز آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی و شعرخوانی بزرگان شعر آیینی کشور و استان برگزار شد، در ابتدا یکی از خادمان درباره امین ولایت صحبتهایی کرد و پس از آن، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، گفت: اینکه شیراز برای دومین بار میزبان ملکوت هشتم شده است جای بسی خرسندی دارد.

سید امین جعفری حسینی ابراز کرد: شاعران سپیدمو و روسپید فارس همدل در این شب شعر همگی با مهربانی در این محفل قرار گرفته اند. امیدوارم بدین شکل، نهاد کتابخانه های عمومی فارس مرکزی شایسته برای فرهیختگان و فرزانگان کشور باشد.

وی افزود: امیدواریم روزی همگی به هنر مغرور شویم.

شعرخوانی ۸ شاعر آیینی پیشکسوت و ۸ برگزیده کشوری

در این شب شعر هشت شاعر پیشکسوت که فراوانی اثر در حوزه شعر آیینی و هشت برگزیده شعر آیینی کشور حضور داشتند، اولین شاعری که به ارایه سروده های خود پرداخت غلامعلی مهدیخانی مجرد بود که در میان شانزده شاعر ترکیب بندهای خود را قرائت کرد.

در ادامه احد ده بزرگی، نصراله صدرمتکلم، ایوب پرندآور، عبدالحمید رحمانیان، علیرضا رنجکش، مرضیه هوشمندنژاد، هاشم کرونی، محمد کشاورز، مجتبی صادقی، هادی فردوسی، فاطمه قائدی، مرضیه اوجی، دانیال بهادرانی، مجتبی دهقانی و عبدالنبی نجیبی سروده های خود را در مدح احمدبن موسی(ع) و حشرت رضا(ع) برای حاضران خواندند.

طرح کتابخوان در شهرستانهای فارس گسترده می شود

در حاشیه این شب شعر، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در گفتگو با خبرنگار مهر از گسترش طرح "کتابخوان" به شهرستانها خبر داد و گفت: چهل و سومین نشست کتابخوان کشوری و دومین نشست کتابخوان در استان فارس، سه شنبه ۳ شهریورماه در سالن فردوسی مجتمع فرهنگی هنری شهر جهرم برگزار شد.

جعفری حسینی، خاطرنشان کرد: نشست ملی کتابخوان با محوریت معرفی کتاب و ترغیب به مطالعه در کل کشور در حال برگزاری است و پس از شیراز و جهرم در شهرهای دیگر استان فارس نیز شاهد این رویداد فرهنگی خواهیم بود.

در پایان شب شعر ملکوت هشتم، با حضور پیشکسوتان شعر آیینی و مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از برگزیدگان شعر آیینی کشور تجلیل شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما