تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۶۷۸۲

هیئات مذهبی بهترین ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی هستند

هیئات مذهبی بهترین ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی هستند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، سردار آقاخانی ۱۷ شهریورماه در نخستین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اظهار کرد: استان اصفهان گل سرسبد استان های کشور است و در این استان بیش از ۶ هزار هییت مذهبی وجود دارد که ذخیره بسیار مناسبی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی است.

وی افزود: فضای معنوی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به خاطر وجود همین هیئت های مذهبی است و امروز چالش اصلی ساماندهی این هیئت های مذهبی در سطح استان می باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: آنچه امروز کشور ما را تهدید می‌کند مباحث فرهنگی است و زنگ خطر این موضوع را در استان اصفهان به صدا در آورده ایم.

رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگیری و به زندان انداختن مجرمان به تنهایی کارساز نخواهد بود، ادامه داد: کار در مقوله فرهنگ بسیار تاثیرگذار است و با توجه به ظرفیت های مذهبی در استان اصفهان این امر باید بهتر و بیشتر عملیاتی شود.

آقاخانی اضافه کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی می تواند نقش موثر و به سزایی را در زمینه فرهنگ ایفا کند.

وی با بیان اینکه مسایل اجتماعی را نباید امنیتی کرد، افزود: در مناسبت های مذهبی و مسایل فرهنگی دچار یک ازهم گسیختگی هستیم که این ستاد می تواند آنها را بهبود بخشد.

رییس پلیس استان اصفهان ادامه داد: در هیئات مذهبی در پاره ای از اوقات حرکاتی به دور از شان و فرهنگ اسلامی رخ می دهد که امیدواریم با راهکارهایی که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی ارائه می‌کند نسل جوان را هدایت و برنامه های مذهبی را هرچه بهتر و در چارچوب فرهنگ اسلامی اجرا کنیم.

سردار آقاخانی ادامه داد: نیروی انتظامی و تمامی کارکنان آن آماده همکاری با ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان اصفهان بدون مجوز در حال فعالیت هستند، گفت: استان اصفهان تنها استانی است که در آن قمه زنی وجود دارد و در بعضی از شهرستان ها و هیئات با این پدیده روبرو هستیم و این موضوع با بگیر و ببند حل نخواهد شد و باید نقش فرهنگ را در جلوگیری از این عمل جدی بگیریم.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما