تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۶۸۰۳

واقعه غدیر به همگان معرفی شود

واقعه غدیر به همگان معرفی شود
آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و هیئت بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: باید به گونه‌ای به بازسازی واقعه غدیر اهمیت داد که همچون عاشورا همه دنیا را فرابگیرد و اگر آن را سبک بشماریم به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه والای عید غدیر بیان داشت: از امام صادق(ع) پرسیدند به جز عیدهای معروف چه عید دیگری داریم که ایشان پاسخ دادند چرا از عید اکبر، عید غدیر غفلت کرده‌اید.

استاد برجسته حوزه افزود: اگر کسی در روز غدیر اطعام کند گویا انبیا را به مهمانی دعوت کرده است. در گذشته مردم در روز غدیر اطعام می‌دادند و اطعام در روز غدیر یک مسئله تاریخی است.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم واقعه غدیر را در روایات و اخبار گردآوری کنیم کار بزرگی شده و اهمیت واقعه غدیر برای همگان مشخص می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند مردم را به زبان دعوت نکنید بلکه به عمل دعوت کنید. از این رو لازم است ما واقعه غدیر را نمایش دهیم و در کشورهای دیگر نیز اجرا کنیم.

واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور بازسازی می‌شود

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور، نیز در این دیدار گفت: بازسازی واقعه غدیر برای اولین در سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون ادامه داشته و استقبال بسیار خوبی نیز از این امر شده است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی اظهار کرد: اولین بار بازسازی واقعه غدیر توسط بسیجیان در کوه خضر نبی(ع) قم انجام شد و سال جاری در ۱۳۲ نقطه کشور بازسازی واقعه غدیر صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در کشورهایی همچون لبنان، عراق و افغانستان واقعه غدیر بازسازی شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما