تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۳

آتش‌سوزی مجدد یک هتل در مکه / ۴ زائر یمنی مجروح شدند

آتش‌سوزی مجدد یک هتل در مکه / ۴ زائر یمنی مجروح شدند
به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، وقوع آتش‌سوزی دیروز، ۳۰ شهریورماه، در هتلی ۱۵ طبقه واقع در شهر مکه مکرمه که در طبقه ۱۱ این هتل روی داد، موجب شد که ۱۵۰۰ نفر از ساکنین این هتل مکان حادثه دیده را ترک کنند.
بر اساس این گزارش، اداره کل دفاع مدنی عربستان سعودی با اعلام این خبر افزود: در این حادثه ۴ زائر یمنی دچار جراحت مختصر شدند. در تحقیقات مقدماتی دلیل این واقعه اتصال سیم برق در یکی از اتاق‌های این هتل ۱۵ طبقه اعلام شده است.

ساکنین این هتل از جمله زائران خانه خدا برای انجام فرایض عبادی حج بودند که از امروز به طور سمی آغاز می‌شود.
پنجشنبه گذشته نیز با وقوع آتش‌سوزی در مکان اسکان زائران آسیایی هتلی در مکه هزار نفر مکان مذکور را ترک کردند. در این حادثه نیز ۲ زائر اندونزیایی مجروح شدند.
این چندمین حادثه طی روزهای اخیر به ویژه در موسم حج تمتع در عربستان است که برای حاجیان دیگر کشورها به وجود می آید.

در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که روز جمعه، ۲۰ شهریورماه، اتفاق افتاد بنا به ادعای مقامات عربستانی ۱۰۷ نفر کشته شدند که منابع غیر رسمی شمار کشته‌های این حادثه را بسیار بیشتر اعلام کرده‌اند.

یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۵۱ زائر وارد عربستان شده‌اند /۳۳۲ نفرجان باخته‌اند
خبرگزاری رسمی عربستان دوشنبه شب اعلام کرد: ۳۳۲ زائر از ابتدای موسم حج تمتع جان خود را از دست دادند.
اداره کل گذرنامه این کشور به جزئیات و دلایل فوت این افراد اشاره‌ای نکرد.
اداره کل گذرنامه عربستان اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۵۱ زائر برای ادای اعمال حج وارد این کشور شده‌اند.
بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۷۵۱ نفر از طریق هوایی، ۳۶ هزار و ۹۸۱ نفر از طریق زمینی و ۱۲ هزار و ۹۲۳ نفر از مسیر دریایی وارد عربستان شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، در سال جاری شمار زائران وارد شده به این کشور به تعداد ۱۱ هزار و ۷۲۲ نفر یعنی معادل ۰۸۴/ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
این سومین سالی است که عربستان به دلیل فعالیت‌های عمرانی و توسعه مسجد‌الحرام، تعداد حاجیان داخلی را ۵۰ و خارجی را ۲۰ درصد کاهش داده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما