تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۴۷
۰
کد مطلب : ۲۷۵۶
درباره قيام امام حسين(ع)،

كتاب «قيام جاويد» منتشر شد

كتاب «قيام جاويد» منتشر شد
به گزارش خیمه، در اين كتاب با تبيين جزئيات قيام امام حسين(ع) در واقعه عاشورا به ذكر سرنوشت برخی از شهيدان كربلا و دشمنان اباعبدالله به تفصيل پرداخته شده‌ است.

اين نوشتار با شرح تولد امام حسين(ع) آغاز شده و با ذكر وقايع پس از قيام عاشورا پايان می‌يابد.

مطالب اين اثر در ده فصل با عناوينی چون؛ طلوع، تصميم سرنوشت‌ساز، كاروان عشق، پيام‌آور، بازگشت با عزت، انتقام، شب فراموش نشدنی، غروب خورشيد و سفير تنظيم شده‌اند.

كتاب‌های «حماسه حسينی»، «مجموعه زندگانی چهارده معصوم» نوشته «حسين عمادزاده» و «درسی كه حسين به انسان‌ها آموخت» از «سيدعبدالكريم هاشمی‌نژاد» از منابع مورد استناد مولف در تدوين اين اثر به شمار می‌روند.

در بخشی از اين كتاب آمده‌است: «حضرت مسلم و همراهانش پس از طی يك سفر بيست‌روزه در 5 شوال سال 60 هجری وارد شهر كوفه شده و مورد استقبال گرم و پرشكوه مردم كوفه و نيز رهبرای آنان قرار گرفتند. مردمان گروه‌گروه در خانه مختار به حضور مسلم می‌رسيدند. حضرت مسلم نيز نامه امام را برای آنان قرائت می‌كرد و آ‌ن‌ها ضمن اين‌ كه تحت تأثير قرار گرفته و گريه می‌كردند، بيعت خويش را با حضرت مسلم ابراز می‌داشتند.»

در بخش‌هايی از اين اثر متناسب با مضامين كتاب از برخی از اشعار و نيز تركيب‌بند معروف محتشم كاشانی در رثای حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و شهيدان كربلا استفاده شده‌است.

از ديگر آثار اين نويسنده می‌توان كتاب‌های «كرانه‌های نور»، «روان‌شناسی آرامش و راحتی»، «نقش امدادهای الهی» و «معنويت در تحولات سياسی»، «اندرزها و حكايات»، «عبور از دنيا»، «شناخت محرم و نامحرم» و «از غدير تا محراب» را نام برد.

كتاب «قيام جاويد» را انتشارات جمال‌الحق در قطع رقعی، 176 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهای 10000 ريال روانه بازار نشر كرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما