تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۸۲۶۷
مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضور مبلغان در مراسم اربعین امسال قابل‌توجه است

حضور مبلغان در مراسم اربعین امسال قابل‌توجه است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان خوزستان اظهار كرد: اربعین امسال با یک حوادثی همراه است كه شكوه برنامه اربعین امسال می‌تواند پیام‌هایی را هم به مسببان آن حوادث و توطئه‌ها داشته باشد.

وی افزود: یكی از نكاتی كه نباید فراموش شود حادثه‌ای بود كه در مراسم حج امسال اتفاق افتاد و به‌نوعی بی‌کفایتی، سهل‌انگاری‌ها و تعلل حاكمان آل سعود و وهابیت بود كه منجر به فاجعه بزرگی شد. قطعاً این‌ها از دید خداوند متعال پنهان نیست.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان كرد: خود این مسئله چند زاویه دارد كه باید از این حوادثی كه اتفاق افتاده درس بگیریم و پیش‌بینی‌های لازم را كه در مبادی ورود و یا خروج زائران اربعین داشته باشیم تا مراسم دچار بی‌نظمی، تراكم جمعیت، ازدحام و بلاتكلیفی نشود.

حجت‌الاسلام بلک بیان كرد: دیگر اینكه نقش بی‌کفایتی آل سعود غیر از مسئله منا در كل جهان اسلام قابل‌ملاحظه است و قطعاً حركت طوفانی اربعین حسینی یک پاسخی به همه آن جنایت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: حوادثی كه در ایام اخیر از طرف داعش و تروریست‌ها در همه دنیا انجام می‌شود، یک موجی را علیه ارزش‌های الهی و اسلامی ایجاد کرده كه سبب شده‌اند در بخش‌هایی از دنیا حرکت‌های اسلام هراسی تشدید شود. امیدواریم این حركت پرمعنای اربعین و آثار معنوی آن‌همه این‌ها را به یک بلایی تبدیل كند كه در جان حكام آل سعود و سركردگانشان از جمله آمریكا و اسراییل بیفتند و قدرت و شكوه مكتب شیعه و نقش ولایت ائمه (ع) را به عینه برای همه ثابت کند.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح كرد: حركت در اربعین یک فعالیت چندوجهی و چندجانبه است كه باید با تمام وجود و عشقمان در این مسئله ورود كنیم. همیشه دیده‌ام كه هیچ‌کس در مبحث اربعین، نگاه دستگاهی و اداری و ... نداشته و همه با جان‌ودل در این مقوله كار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام بلک اظهار كرد: از جمله اولویت‌های ما در بخش فرهنگی، حضور علما و فضلا در جمع زائران برای پاسخ به مسائل شرعی و معرفتی مردم است كه باعث دلگرمی زائران در چنین فضاهایی می‌شود و بخش فرهنگی مراسم اربعین با این کار پررنگ‌تر می‌شود.

وی گفت: باید مراقبت و توجه كنیم كه تحركات نامناسبی در این فضا و در این ایام به وجود نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما