تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۸۴۰۵

پیاده روی اربعین به گفتمان همگانی و جهانی تبدیل شده است

پیاده روی اربعین به گفتمان همگانی و جهانی تبدیل شده است
رضا معممی مقدم در جلسه ماهانه کارکنان اداره کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان افزود: مناسبت های مذهبی نیازمند آینده پژوهی است و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باید فهم درستی از توسعه متوازن مناسبتی داشته باشد.
وی اضافه کرد: دقت در جلوگیری از مناسبت سازی و مناسبت سوزی و بازمهندسی مناسبت های مذهبی بر اساس محکمات دینی امری ضروری است.
معممی مقدم ضمن هشدار نسبت به تلاش دشمن مبنی بر تغییر در آیین های مذهبی و مناسک شیعی، ادامه داد: امروز پیاده روی اربعین تبدیل به گفتمان همگانی و جهانی شده است و این پیاده روی نخستین مناسک فراملی شیعی است. یکی از پیامهای اربعین فائق شدن هویت جمعی شیعی بر سایر افتراقات مثل زبان و ملیت است.
وی تاکید کرد: اعمال ما باید مطابق سنت شارع و بزرگان دینی باشد چرا که اگر از مبنا و روش تایید شده ای پیروی نشود مناسک و رویه های دینی دچار تغییرات و بی ثباتی هایی می شود که بر خلاف نظر شارع مقدس است و رفتار و رویه های اصیل دینی به فراموشی سپرده خواهد شد.
وی تصریح کرد: فرم و مدل نفوذ دشمن به مراسم مذهبی از جنس مراسم مذهبی است. بدل درست می کنند تا اصل را بگیرند. تلاش ستاد سئون فرهنگی باید در جهت خلاف عرفی شدن امور مراسم دینی باشد و وظیفه اداره کل با محوریت این ستاد اجرایی کردن راهبردهای نقشه مهندسی کشور است.

** کتاب های قرآنی باید غنی، جذاب و دلپذیر باشند
مشاور امور قرآنی، توسعه فرهنگ اقامه نماز و عترت وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب های قرآنی باید غنی، جذاب و دلپذیر باشند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی تربیتی رشد، سیدجواد بهشتی در نشست هم اندیشی انتظارات و نیازهای آموزش و پرورش از کتاب های قرآنی و دشواری های تولید آنها، گفت: باید به سمت و سویی برویم که کتاب های قرآنی ضمن برخورداری از محتوای غنی، شیرین، جذاب و دلپذیر باشند و مخاطبان بیش از پیش نیازهای خود را در این کتاب ها پیدا کنند.
وی اظهار کرد: باید با دعوت از صاحبان قلم و قرآن شناس، تفاسیری برای دانش آموزان بنویسیم که شیرینی و جذابیت آن آسیب های مطرح دراین حوزه را تا جای ممکن از میان بردارد.
سرگروه داوران بخش تفسیر و ترجمه و موضوعات حول قرآن، در دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی تربیتی رشد، با اشاره به دریافت ۳۲ عنوان کتاب گفت: در آموزش و پرورش حدود ۱۳ میلیون نفر دانش آموز و حدود یک میلیون معلم داریم که وجود این تعداد کتاب حتی پاسخ گوی نیاز نیم درصد از این جمعیت مشتاق علوم قرآنی هم نیست.
دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب های قرآنی ـ یکشنبه ۲۹آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما