تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۸۶۸۱

رویکرد مردم پس از پیامبر(ص) به سمت روزمرگی تغییر یافت

رویکرد مردم پس از پیامبر(ص) به سمت روزمرگی تغییر یافت
آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی صبح امروز در سخنرانی دهه آخر صفر در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شناخت اصل و ماهیت هر انقلابی یک اصل ضروری است و این شناخت در ارتباط با انقلاب کربلا، اهمیتی دوچندان دارد، سوالی که مطرح می‌شود این است که نهضت امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود و یا یک انقلاب اقتصادی محسوب می‌شود و اگر هیچ کدام نبود چه انقلابی بوده است؟

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه زمینه ساز اصلی قیام عاشورا امام حسن(ع) برادر بزرگوار سیدالشهدا(ع) بودند گفت: امام حسین(ع) در مقام مجری این انقلاب بودند و نکته مهم این است که امام هشتم شیعیان نیز احیاگر این انقلاب بودند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: گفتمانی که پیامبر بزرگوار اسلام در جامعه آن زمان نهادینه کردند مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز بود و در کنار آن، بندگی خداوند متعال خط اصلی زندگی آنها را تشکیل می‌داد یعنی افراد باید خود را عبد و بنده خدا می‌دانستند و در بندگی خدا زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این گفتمان پس از رحلت پیامبر اسلام دچار تغییرات اساسی شد بیان کرد: رویکرد مردم پس از پیامبر اسلام بیشتر به سمت اقتصاد و شهوت رانی و گذران زندگی روزمره به هر نحو ممکن تغییر پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام کربلا به دنبال این بود که این گفتمان و سبک زندگی دوران پیامبر را مجددا در جامعه احیا کند افزود: امام حسین(ع) قیام کردند تا بار دیگر ارزش‌های دوران پیامبر حاکم شود و مسیر زندگی مردم مجدد در مسیر بندگی خداوند متعال تعریف شود.

انتهای پیام/
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما