تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۸۶۹۹

استقبال خادمان امام رضا(ع) از زائران پیاده

استقبال خادمان امام رضا(ع) از زائران پیاده
به گزارش ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: خادمان بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همچون سال های گذشته برای رفاه حال زائران پیاده در جاده های منتهی به شهر مشهد مستقر و آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستند.
سیدخلیل منبتی در ادامه افزود: بالغ بر ۱۰ ایستگاه بین شهری و ۳۵ ایستگاه درون شهری در دهه پایانی ماه صفر آماده پذیرایی از زائران و عاشقان اهل بیت(ع) می باشند.
وی همچنین تصریح کرد: در تمامی جاده های منتهی به شهر در ایستگاه های ده گانه امکان اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر و پذیرایی در تمام وعده های غذایی با غذای گرم فراهم شده است.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که خادمان بارگاه منور رضوی همه ساله به طور داوطلبانه در این ایستگاه ها خدمت رسانی می کنند افزود: در ایستگاه های بین شهری بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از نیروهای خادم، فراش، کفشدار و دربان و همچنین خدمتیاران حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی به زائران پیاده خدمت می کنند.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر امکان اسکان و پذیرایی با غذای گرم، خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشکان و پرستاران با تجهیزات مناسب و به روز ارائه می شود، همچنین در این ایستگاه ها از طرف معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مبلغین خواهر و برادر برای اجرای برنامه های فرهنگی اعزام شده اند که برگزاری نمازهای یومیه، مسابقات فرهنگی ، ایجاد حلقه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله وظایف آنهاست.
منبتی در خصوص امکانات و ظرفیت پذیرش ایستگاه های استقبال از زائران پیاده در شهر نیز گفت: بالغ بر ۳۵ مسجد، حسینیه و مدرسه برای اسکان و پذیرایی این عزیزان در ایام شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) فراهم شده است که در این ایستگاه ها مانند ایستگاه های بین شهری، پذیرایی در سه وعده غذایی، خدمات درمانی و ... ارائه می شود.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما