تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۹۳۳۵
با حضور شاعران شیعه و سنی؛

مشهد مقدس میزبان کنگره شعر اهل بیت(ع) می شود

مشهد مقدس میزبان کنگره شعر اهل بیت(ع) می شود
دبیر کنگره شعر اهل بیت(ع) از میزبانی مشهد مقدس به منظور برگزاری کنگره شعر اهل بیت(ع) با حضور شاعران شیعه و سنی در اسفند ماه سال جاری و به طور همزمان در تعداد چهار شهر در استان خراسان رضوی خبر داد

کاظم اکبرزاده اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع)، جایگاه اهل بیت(ع) ا زمنظر مذاهب اسلامی، محبت، شفاعت و توسل به اهل بیت(ع)، توصیف جایگاه و شخصیت پیامبر(ص) و اهل بیت ان حضرت، اندیشه و سیره اهل بیت(ع) در نهاد خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاست، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) و بیان مشترک دین و اخوت اسلامی و اثر‌ آن در تقویت همگرایی و نهادینه کردن آن از موضوعات برگزاری این کنگره است.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان تربت جام، تایباد، سرخس و خواف در ایام دهه فجر نسبت به برگزاری این کنگره در شهرهای خود اقدام می کنند، افزود: شاعران این چهار شهر تا پنج بهمن ماه فرصت ارسال اثر داشته و نفرات برتر آن ها پس از معرفی برای شرکت در کنگره اصلی در مشهد معرفی و داوری می شوند.

وی با اشاره به اینکه سایر شهرستان های استان با ارسال آثار خود به دبیرخانه کنگره در مشهد بیان کرد: کنگره نهایی ۱۴ اسفند ماه در محل سازمان تبلیغات اسلامی با حضور تعدادی از شعرای کشوری و مسئولان استانی برگزار می شود و از نفرات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر کنگره شعر اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد:‌ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره در مشهد ۲۵ بهمن ماه خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شرکت در این کنگره گفت: از هر شرکت کننده تنها سه اثر پذیرفته می شود و این آثار نباید در همایش ها و یا جشنواره های شعر دیگری ارسال شده باشد.

اکبرزاده بیان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به صورت حضوری و یا از طریق پست به آدرس مشهد مقدس، بلوار شهید مدرس، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کانون مداحان و شعرای آیینی ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما