تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۲۰
۵
۰
کد مطلب : ۲۹۳۸

پناهيان از سريال‌هاي طنز سيما انتقاد کرد

پناهيان از سريال‌هاي طنز سيما انتقاد کرد
به گزارش خيمه، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه قم افزود: «سريال‌هايي كه شب‌هاي ماه رمضان از تلويزيون پخش مي‌شود، حال معنوي را از جوانان مي‌گيرد.»

وي ادامه داد: «شب‌هاي ماه مبارك رمضان، تلويزيون بايد براي مردم برنامه قرآني پخش كند يا طنزهاي خنده و تفريح؟»

 نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر خطاب به مسئولان سيما گفت: «شما بايد بدانيد ماه مبارك رمضان، ماه دعا، ندبه، قرائت قران واشك است، نه اينكه وقت طنز و خنده است.»

حجت‌الاسلام پناهيان با بیان اين که «جوانان و مردم ايران بايد براي جهان اسلام الگو باشند»، افزود: «نبايد محافل و مجالس معنوي اين ماه به خاطر سريال هاي كذايي از تاثيرگذاري برجوانان تهي شود.»

وي اظهارداشت: «برنامه هاي طنز در فرهنگ ماه رمضان شيعه، جايگاهي ندارد ولي صدا وسيما به انجام اين كار اصرار دارد و وقت جوانان را به بيهودگي مي كشاند.»

 نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر گفت: «نبايد برنامه اي از يك رسانه جمهوري اسلامي بويژه در جامعه اسلامي ما توليد و پخش شود كه با قرآن و معنويت مسلمانان مغايريت داشته باشد.»

پناهيان خاطرنشان كرد: «كارگردان هاي تلويزيون بايد برنامه قرآني براي جوانان و مردم تدارك ببينند، متاسفانه به توليد طنزهاي بيهوده كه از نظر فرهنگي به جوانان لطمه وارد مي‌سازد ، مي‌پردازند.»

وي در ادامه اظهارداشت: «همه مظلوميت‌هاي حضرت علي(ع) از پا ركاب‌هاي ايشان بود كه از پشت به آن حضرت خنجر زدند.»

 نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر تصريح كرد: «دشمنان واقعي امام علي(ع) مانند خوارج، ناكثين و مارقين مشخص بودند ولي گروهي باسكوت و به صورت ديگري به ايشان ضربه وارد كردند.»

پناهيان گفت: «بايد مراقب كساني باشيم كه در قالب برنامه‌هاي خاص، دنبال جدا كردن جوانان از محافل ديني و معنوي هستند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

با حساب اين حرف ما بايد از اين به بعد در ماه رمضان لباس مشكي بپوشيم وعزاداري يك ماهه كنيم . آقاي پناهيان من شمارا خيلي قبول داشتم ول كجا ديده شده استكه وقتي به مهماني ميرويم لباس سياه بپوشيم و عزاداري وگريه كنيم . من كاري به اين سريالها كه در ماه رمضان پخش مي شود ندارم چون بسيار بد درست شده است اما با اين حر ف شما نيز كه گفتيد ماه رمضان ماه گريه و ندبه است نيز موافق نيستم
باسلام من کاملا بانظراقای پناهی مخالفم کی گفته که خنذه در ماه رمضان خوب نیست اسلام با عبوس بودن مخافه وهمه برنامه های تلویزیون هم نمی شود به دعا وقران اختصاص داد مخاطب خسته میشه
ماه رمضان ماه مبازک است نه ماه گناه
ضرغامی را باید مقام معظم رهبری عوضش کنه صدا وسیما را به گند کشده تازه طبعات بعدی بی دینی هم در راه است
من کاملا با نظر استاد پناهیان موافق هستم و فکر میکنم صدا و سیما خیلی کار دارد تا واقعا اسلامی شود.
خنداندن مردم شاید کاری خوب به نظر برسد اما اینکه کی کجا و چگونه مهم است. من حتی اگر مطلب تلخی از استاد پناهیان بشنوم آن را حتی الامکان وارد عمل میکنم چرا که ایشان بسیار عالم و عارف و به حق روانشناس هستند. جای بسی تاسف است که برخی مهمترین مواقع و ایام شرعی را به شوخی میگیرند. اینان اساسا با طبیعت انسان ساز شیعه مخالفند چرا که فکر میکنند با شاد کردن و یا روشن کردن رنگها و جوک گفتن میتوانند به شیعه زینت دهند. این در حالیست که تمام زیبایی شیعه به همان غم آن است و اگر خسته شده ای یا دوست نداری مراسم شادی و جوک گفتن خود را خارج از دین تدارک ببین. اصلا در شیعه جشن نداریم دلیلی هم برای جشن گرفن نیست وقتی که دل امام زمان از ما رنجور است. تا عروسی میشود جشن میگیریم و دو سال بعد دادگاه. هر وقت از صراط عبور کردیم آن وقت آن طرف که رسیدیم جشن میگیریم.